چند پرسش درباره آزمون پر حرف و حدیث دستیاری

کدخبر: 2360862

 آیا ما می‌توانیم بپرسیم سرمایه داری پزشکی که در بخش زیادی از نظام سلامت شکل گرفته محصول همین گزینش های مسئله دار است؟

نسیم آنلاین ؛ سیده فاطمه حبیبی: گویا نمی‌شود آزمون دستیاری پزشکی بدون شبهه برگزار شود اماتقلب اینقدر گل درشت؟!

تصویری در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است که زوج پزشک با نمره یکسان و رتبه مشابه!

بار نخست نیست که رسوایی تقلب در پذیرش دوره های تخصص اینگونه به صدا در می آید. سال ۱۳۷۷ پاسخ صحیح در اقدامی مرموزانه با یک فاصله بیشتر مشخص شده بود تا سال ۱۳۸۸ تقلب چنان فراگیر بود که وزیر بهداشت وقت مجبور به ابطال آزمون شد.

آزمون دستیاری مهمترین و حساس ترین آزمون بخش سلامت کشور است که وزارت بهداشت سالهاست به بهانه تخصصی بودن، سازمان سنجش را فاقد صلاحیت برگزاری آن می‌داند و خود اقدام به برگزاریش می‌کند.

آزمونی که هرساله با خلل و فرج فراوان و با شائبه تقلب های تاثیر گذار برگزار می‌گردد.

ماجرای فساد در آزمون دستیاری پزشکی آنقدر دنباله دار است و هر ساله تکرار می‌شود، که بنظر می آید بیش از یک تقلب ساده باشد. بیشتر به یک کار تشکیلاتی و فکری شبیه شده است که می‌کوشد با تقلب و تخلف در آزمون مهمی که هزاران پزشک برای ورود به دوره‌های تخصصی در آن شرکت می‌کنند، به مهره چینی افراد مورد نظر خود بپردازند.

شبهاتی که هر سال تکرار می‌شود و مسئولین وزارتخانه هم واکنشی نشان نمی دهند. پزشکانی که از طریق تقلب و فساد وارد دوره‌های تخصص پزشکی شده اند اکنون کجا هستند؟ آیا ما می‌توانیم بپرسیم سرمایه داری پزشکی که در بخش زیادی از نظام سلامت شکل گرفته محصول همین گزینش های مسئله دار است؟

آیا با یک اتاق فکر پنهان روبرو هستیم که راه را برای حضور عده ای هموار می‌کند تا در آینده از همفکری و همراهیشان استفاده کند؟

ارسال نظر: