بارزانی در بغداد پیش از ماکرون با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد

کدخبر: 2360839

رئیس‌منطقه کردستان عراق همزمان با سفر رئیس‌جمهور فرانسه به بغداد به این شهر سفر کرد تا ابتدا با «مصطفی الکاظمی» و سپس با «ماکرون» دیدار و گفت‌وگو کند.

همزمان با سفر امروز «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به بغداد، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق به منظور دیدار با او به بغداد سفر کرد.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» نوشت: بارزانی امروز پس از ورود به بغداد به دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق رفت.

هنوز جزئیاتی درباره محتوای این دیدار منتشر نشده است و اخبار تکمیلی متعاقبا به این خبر افزوده می‌شود.

پیش‌تر یک منبع آگاه به «شفق نیوز» اعلام کرده بود که بارزانی در رأس یک هیأت کردی به منظور بررسی پرونده‌های میان بغداد و اربیل با مقامات دولت مرکزی و نیز دیدار با ماکرون، امروز به پایتخت عراق سفر کرده است.

منابع آگاه درباره دیدار رئیس منطقه کردستان با ماکرون در بغداد می‌گویند که حضور رئیس‌جمهور فرانسه در عراق کوتاه و برای چند ساعت خواهد بود و فرصت کافی برای سفر به منطقه کردستان ندارد به همین دلیل از بارزانی خواسته تا برای گفت‌وگو به بغداد بیاید.

ماکرون نخستین رئیس جمهوری است که از زمان تعیین مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر در می گذشته، به عراق سفر می‌کند. رئیس‌جمهور فرانسه، دیروز طی یک نشست خبری در بیروت با اشاره به سفر امروزش به بغداد گفت: ما به عراق خواهیم رفت تا با همکاری سازمان ملل، طرح ابتکاری برای حمایت از روند حاکمیت این کشور را ارائه دهیم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: