دلال بازی در بازار مسکن مهر

کدخبر: 2360808

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دلال‌بازی برخی افراد باعث شده است که قیمت خانه در شهرهای جدید افزایش یابد که هفته آینده این موضوع با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی می‌شود.

محمدرضا رضایی‌کوچی در واکنش به افزایش قیمت واحد مسکن مهر پردیس، گفت: این قیمت‌ها کاملاً کاذب است و دلال‌بازی عده‌ای سودجو باعث شده است که قیمت خانه حتی در شهرهای جدید هم افزایش یابد.

وی بیان کرد: علت اصلی گرانی مسکن آن است که برخی افراد، تعداد زیادی واحد مسکونی خریداری و احتکار می‌کنند و پس از مدتی آن خانه‌ها را چندین برابر می‌فروشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل آنکه بر قیمت خانه‌ها، نظارتی نمی‌شود و قیمت پایه در خرید و فروش مسکن وجود ندارد، شاهد گرانی افسارگسیخته مسکن هستیم.

رضایی کوچی افزود: افزایش قیمت واحد مسکن مهر واقعی و معقول نیست اما چون دلال‌ها وارد عرصه خرید و فروش مسکن شده‌اند، قیمت خانه به شدت افزایش یافته است.

وی متذکر شد: قرار بود مسکن مهر و شهرهای جدید محلی برای تامین مسکن ارزان و مناسب برای مردم باشد اما متاسفانه تاکنون اینگونه نبوده است چرا که دولت نتوانسته کار خود را در این عرصه به خوبی انجام دهد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از ضعف‌های اساسی دولت در بحث مسکن است و افزایش شدید قیمت خانه نشان دهنده آن است که هیچ گونه نظارتی از سوی دولتمردان برای کنترل بازار مسکن انجام نمی‌شود.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: حتماً در هفته آینده از وزیر راه و شهرسازی دعوت می‌کنیم تا در کمیسیون عمران مجلس حضور یابد و توضیحاتی درباره علت افزایش قیمت خانه به ویژه در شهرهای جدید و مسکن مهر به نمایندگان ارائه کند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: