واکنش روسیه به برگزاری نشست کمیسیون مشترک

کدخبر: 2360781

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را نشانه‌ای از تعهد کامل طرف‌های برجام به این توافق هسته‌ای دانسته است.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را نشانه‌ای از تعهد کامل طرف‌های برجام به این توافق هسته‌ای دانسته است.

اولیانوف در توئیتر نوشت: «جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام در وین نشان داد که طرف‌های این توافق، کاملاً به توافق هسته‌ای متعهد هستند و مصمم هستند بیشترین تلاش را برای حفظ آن انجام دهند.»

نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت تهران با حضور هیأت‌های ایران و نمایندگان گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش آغاز شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.

این نشست در شرایطی برگزار شد که دولت آمریکا تلاش‌های تازه‌ای را برای تحت فشار قرار دادن طرف‌های برجام به اجرای این توافق مورد تأیید شورای امنیت آغاز کرده است.

دولت آمریکا بعد از آنکه روز ۲۵ مردادماه پیش‌نویس قطعنامه‌اش برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران اعلام کرده در تلاش است با استفاده از مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را بازگرداند.

در همین راستا، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (۲۱ اوت/۳۰ مرداد) با ارائه نامه‌ای به رئیس شورای امنیت رسماً این شورا را از خواست خود برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مطلع کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: