هند تجهیزات موشکی جدید در مرز چین مستقر می‌کند

کدخبر: 2360767

وزارت دفاع هند در راستای افزایش قدرت ارتش ۱.۳ میلیون نفری این کشور، معامله‌ای به ارزش ۳۸۰ میلیون دلار با شرکت "تاتا پاور"، "لارسن و توبرو" و "بهارا ارس موورز" امضا کرده تا شش سیستم موشکی "پیناکا" شامل ۱۱۴ پرتابگر تهیه کرده و به مرز چین اعزام کند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع هند، این شش هنگ پیناکا در مرزهای شمالی و شرقی این کشور عملیاتی می‌شوند و آمادگی عملیاتی نیروهای مسلح هند را بیش از قبل، افزایش خواهند داد.

این نخستین باری است که دولت هند به شرکت‌های خصوصی اجازه تولید موشک‌های پیناکا را می‌دهد که به تدریج جایگزین سیستم‌های روسی "اسمرچ" خواهند شد و دارای ظرفیت مسطح کردن منطقه‌ای به مساحت ۱.۱ کیلومتر مربع است.

ارتش هند قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ به ۲۲ هنگ پیناکا، از جمله ۱۲ هنگ موشک‌های هدایت‌شونده پیناکا، دست یابد. هر هنگ، شامل ۳ باتری شش پرتاب‌کننده پیناکا است که بر روی کامیون‌های تاترا سوار می‌شود.

این واحدها توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی طراحی شدند؛ پیناکا قادر به تحویل کلاهک‌های جنگی در برد کوتاه نیز هست.

ماه گذشته "راجنات سینگ"، وزیر دفاع هند از ممنوعیت کامل واردات ۱۰۱ نوع تجهیزات دفاعی از قبیل سیستم‌های تسلیحاتی با فناوری بالا مانند اسلحه‌های توپخانه‌ای، تفنگ‌های تهاجمی، کشتی‌های جنگی کوروت، سیستم‌های ناوبری، هواپیماهای حمل و نقل، هلیکوپترهای جنگی سبک و آرایش‌های راداری خبر داد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: