رئیس‌جمهور در حال بررسی گزینه‌های وزارت صمت است

کدخبر: 2360559

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از آنجا که وزارت صمت، وزارت‌خانه مهمی است و چند وزارتخانه با هم ادغام شده، رئیس جمهور در حال بررسی بهترین گزینه برای این وزارتخانه است.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حاشیه های انتخاب سرپرست وزارت صمت، گفت: با استجازه از مقام معظم رهبری «سرقینی» را به عنوان سرپرست وزارت صمت معرفی کردیم.

وی افزود: روی بحث استجازه از مقام معظم رهبری تاکید داریم برای اینکه هفته گذشته در مجلس یکی از نمایندگان محترم تذکر این موضوع را دادند و ریاست مجلس نیز اظهار کرد که تذکر وارد است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: قبلاً هم به نمایندگانمجلس عرض کرده بودم که انتخاب سرپرست وزارت صمت با استجازه از مقام معظم رهبری انجام شده است به همین جهت خواهش می کنم این را بازتاب دهید تا بدانند که آقای رئیس جمهور از ظرفیت اصل ۵۷ قانون اساسی استفاده کرده است.

امیری درباره معرفی وزیر پیشنهادی صمت نیز گفت: از آنجا که وزارت صمت، وزارت خانه مهمی است و چند وزارتخانه با هم ادغام شده، رئیس جمهور در حال بررسی بهترین گزینه برای این وزارتخانه است و پس از آنکه جمع بندی های وی نهایی شد وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می شود.

وی درباره اینکه نمایندگان معتقدند استجازه رهبری به صورت مکتوب ارائه نشده است، اظهار داشت: این استجازه به صورت مکتوب وجود دارد، اما اینکه به مجلس ابلاغ شود یا خیر مربوط به اختیارات دفتر مقام معظم رهبری است.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: اگر دفتر ایشان صلاح بدانند به مجلس هم ابلاغ می کنند و ابلاغ این موضوع مربوط به دولت نیست که من به عنوان معاون پارلمانی دولت به مجلس بدهم، اما در اینکه استجازه مکتوب هست تردیدی نیست، اما اینکه به مجلس ابلاغ شود یا خیر به نظر دفتر رهبری بستگی دارد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: