ابوالفضل ظهره‌وند در گفت و گو با نسیم آنلاین

حکام مرتجع منطقه بقای خود را در ارتباط با امریکا و اسرائیل می‌دانند

کدخبر: 2360535

کارشناس مسائل بین الملل گفت: مقاومت با کارکرد درست خود به دنیا نشان داد رفتارهای خصمانه این جریان به دلیل تخاصم عربی، ایرانی صرف یا تقابل جریان شیعی و سنی نیست، حتی دفاع از منافع ملت ها و امت ها و جهان اسلام هم برای حکام مرتجع عربی مهم نیست، مهم ابقای خود است!

نسیم آنلاین : کارشناس مسائل بین الملل گفت: مقاومت با کارکرد درست خود به دنیا نشان داد رفتارهای خصمانه این جریان به دلیل تخاصم عربی، ایرانی صرف یا تقابل جریان شیعی و سنی نیست، حتی دفاع از منافع ملت ها و امت ها و جهان اسلام هم برای حکام مرتجع عربی مهم نیست، مهم ابقای خود است!

ابوالفضل ظهره وند کارشناس مسائل بین الملل و منطقه در گفت و گو با نسیم آنلاین دلایل افشای روابط پشت پرده حاکمان مرتجع عربی با رژیم کودک کش را اینگونه بیان کرد: آنچه به عنوان توافق امارات و رژیم صهیونیستی در رسانه ها و در برابر اذهان عمومی افشا شد را می توان ناظر بر روندهایی دانست که پیش از این هم به صورت پشت پرده وجود داشته است، بی تردید دست دادن امروز امارات با اسرائیل و تلاش کشورهای دیگر عربی چون عربستان سعودی برای برقراری رابطه علنی با رژیم صهیونیستی ناشی از درست بودن برنامه و مسیر مقاومت است که این کشورها را وادار کرد تا مکنونات و روابط زیر پوستی خود را فاش کنند، لذا دست دراز کردن نوکرهای آمریکا به عنوان سردمداران کشورهای مرتجع عربی به رژیم صهیونیستی برای ارتباط دو سویه را می توان یکی از دستاوردهای مقاومت عنوان کرد.

اصل ماجرا عربی -عجمی نیست

وی دراین باره افزود: کسانی که تا دیروز برای تقابل با جمهوری اسلامی ایران موضوع عرب و عجم را برجسته می کردند امروز به اعراب نشان دادند که اصل ماجرا عرب و عجم نیست! امروز اعراب شاهد افتراق و اختلاف درونی خود هستند. شاهد هستند که علی رغم همسویی و فرش قرمز پهن کردن برای ترامپ و دختر و داماد یهودیش، حاکمیت های آنها تا چه اندازه به ملت های خود بی توجهی می کند، لذا وقتی از این زاویه نگاه کنیم این موضوع دستاوردی است که مقاومت آن را به عینه به جهان نشان داد و روابطی را افشا کرد که اصلا ربطی به عرب و عجم یا شیعه و سنی ندارد!

بحث شیعی -سنی نیست

مقاومت با کارکرد درست خود به دنیا نشان داد رفتارهای خصمانه این جریان به دلیل تخاصم عربی، ایرانی صرف یا تقابل جریان شیعی و سنی نیست، بلکه بحث دفاع از منافع ملت ها و امت ها و حتی بحث دفاع از جهان اسلام هم برای حکام مرتجع عربی مطرح نیست، بنابراین مقاومت در این جریان به دنیا نشان داد که اصلی ترین موضوع امروزی که بشر با آن مواجه است جریان جهانخواری است که می تواند لباس عربی یا لباس صهیونیستی ،آمریکایی و انگلیسی به تن داشته باشد.

جریان جهانخواری رویکرد مبارزاتی مقاومت است

ظهره وند در ادامه خاطر نشان کرد: امروز در شرایط کرونا شاهد فشار به بدنه های مردمی بودیم که در مهد ثروت و قدرت برای گرفتن غذا در صف های تشکیل شده ساعت ها منتظر بودند، چه کسانی منتفع چنین وضعیتی در جهان هستند؟ بی تردید همان طبقه ده درصدی بنحوی که دراین طبقه ده درصدی حتی بودیسم و هندو هم وجود دارد، بنابراین حد صهیونیزم جهانی را به این اندازه نباید کاهش دهیم که آنها را فقط به اسرائیلی ها محدود کنیم، بلکه صهیونیزم چیزی نیست جز جریان جهانخواری که همه گونه ای از هر نژاد و عقیده ای در آن پیدا می شود.

امنیت حکام عرب درون زا نیست، برون زاست

وی جریان جهانخوار را اینگونه توصیف کرد: صهیونیزم امروز حاکمینی هستند که بر دلار و سرمایه مسلطند، همان هایی که اساسا مقوله ای به نام هویت ملی را نمی پذیرند لذا کشورهای ذره ای که در جریان جهانخواری در کنار آنها قرار می گیرند نه برای جهانخوار شدن بلکه اهرم ها و ابزارهای سوء استفاده بیشتر جهانخواران و ملعبه های دست آنها به شمار می روند، بنابراین هیچ گاه نباید تصور کنیم که حاکمان امارات و بحرین یا سایر کشورهای مرتجع عربی، نمایندگان ملت خود هستند، این ها اقلیت کوچکی هستند که امنیت آنها برون زاست ، یعنی هرگز درون زا نیست.

ساقط شدن در نبود حمایت آمریکا حتمی است

وی دراین باره تصریح کرد: این خاندان ها با صدها میلیارد دلاری که پس انداز کردند و شراکتی که امروز با کمپانی های بزرگ بین المللی در منطقه به راه انداختند به دلیل نگرانی آنها از بی هویتی است که اگر قدرتهای بزرگ از آنها حمایت نکنند ساقط می شوند.

مقاومت یگانه راه درست را طی کرده است

ظهره وند ادامه داد: بی تردید رفتارهای عیان امروز کشورهایی چون امارات اصالت و حقانیت مقاومت را بیش از پیش عیان کرده است. امارات از یک طرف از داعش و القاعده در یمن علیه جریان مقاومت استفاده می کند، از ان طرف روابط خود را با اسرائیل و صهیونیزم علنی می کند، رژیم غاصبی که علیه امنیت و منافع ملت های عرب از جمله یمن عمل می کند، تا اینجای کار درمی یابیم که مقاومت مسیر درستی را طی کرده است، یعنی مقاومت یگانه راه درست را انتخاب کرده است.

حماس فریب خورد و باخت

کارشناس مسائل بین الملل افزود: زمانی که داعش وارد خاک سوریه شد حماس خود را از مقاومت جدا کرد چرا که مسائل را در چارچوب شیعی و سنی، حتی به صورت عربی و عجمی می دید در حالی که بعدا به خوبی متوجه شد که داعش اهرم دست ساخته اسرائیل است، لذا حماس فریب خورد و فهمید از کجا ضربه می خورد! بنابراین حکام کشورهای مرتجع عربی بقای خود را در ارتباط بیشتر با رژیم صهیونیستی و آمریکا می دانند.

مقاومت مسیر تقابل با جهانخواری است

ابوالفضل ظهره وند در پایان گفت: آقای نتانیاهو رسما اعلام می کند که مساله معامله قرن منتفی نیست، علی رغم ادعاهای حکمرانان امارات، مساله تصرف کرانه باختری و دره رود اردن را نفی نمی کند، بلکه از تعلیق موقتی آن سخن می گوید بنابراین این موضع گیری اسرائیل و رویکرد حاکمان عرب در برقراری ارتباط با آنها نشان می دهد که مقاومت مسیر درستی را انتخاب ودر طی دهه های گذشته طی کرده است چرا که بحث امروز دنیا بحص عرب و عجم یا شیعی و سنی نیست،بلکه بحث مقاومت در برابر جریان جهانخوار است به گونه ای که امروز آمریکای لاتین نیز در مسیر مقاومت قدم برمی دارد، بنابراین ابوالفضل ظهره وند در پایان تصریح نمود: آقای نتانیاهو رسما اعلام می کند که مساله معامله قرن منتفی نیست، علی رغم ادعاهای حکمرانان امارات، مساله تصرف کرانه باختری و دره رود اردن را نفی نمی کند، بلکه از تعلیق موقتی آن سخن می گوید بنابراین این موضع گیری اسرائیل و رویکرد حاکمان عرب در برقراری ارتباط با آنها نشان می دهد که مقاومت مسیر درستی را انتخاب ودر طی دهه های گذشته طی کرده است چرا که بحث امروز دنیا بحص عرب و عجم یا شیعی و سنی نیست،بلکه بحث مقاومت در برابر جریان جهانخوار است به گونه ای که امروز آمریکای لاتین نیز در مسیر مقاومت قدم برمی دارد، بنابراین امروز جهانخواران در برابر جریانهای مقاومت به این نتیجه و نقطه رسیده اند که روابط خود را باید علنی کنند.

ارسال نظر: