صالحی: قرار شد آژانس مستقل کار کند

کدخبر: 2360490

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان پس از یک و نیم ساعت مذاکره پشت درهای بسته، در نشستی خبری نتایج این گفت‌وگوها را تشریح کردند.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکرات بین دو طرف را سازنده ارزیابی کرد.

گروسی شب گذشته برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

صالحی در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به گروسی و همراهانش عنوان کرد: آقای گروسی قبلا به عنوان دستیار مدیرکل بارها به ایران سفر کرده بود و آشنایی ما به دوره‌ای برمی‌گردد که من نماینده ایران در آژانس بودم و ایشان هم نماینده آرژانتین در آژانس.

وی گفت:‌فصل نوینی با آمدن آقای گروسی تحت مدیریت ایشان از حیث همکاری بین ایران و آژانس با این سفر آغاز می‌شود و همکاری‌های ما بیش از پیش گسترش خواهد یافت. امیدواریم نتیجه این سفر مرضی الطرفین باشد به گونه‌ای که آژانس بر اساس اساسنامه و هم جمهوری اسلامی براساس توافقنامه پادمان و پروتکل الحاقی هر دو متقابلا به وظایف‌مان به گونه‌ای عمل کنیم که در چارچوب مقررات لازم قرار بگیرد.

صالحی بیان کرد: صبحت‌های امروز بسیار سازنده بود و قرار شد آژانس به صورت حرفه‌ای و مستقل کار خودش را پیش ببرد و ما هم در چارچوب تعهداتی که داریم عمل کنیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد که تفاهمات خوبی بین دو طرف انجام شده است و قبلا رایزنی‌هایی انجام شده و امروز درباره آن صحبت کردیم و قرار شده بیانیه‌ای صادر شود و تیم‌های کارشناسی دو طرف بر روی آن کار می‌کنند و در وقت مقتضی اعلام خواهد شد.

وی گفت: رو به جلو حرکت می‌کنیم و به آینده امیدوارم و قطعا مسائلی که پیش روست به نحو مقتضی حل خواهد شد. البته دشمنان ساکت نمی‌نشینند، ولی باید با تدبیر حرکت کنیم و اقدامات را خنثی کنیم که تاکنون هم مدیریت کردیم و مسائل پیش رو به صورت مرضی الطرفین حل خواهد شد.

صالحی در پایان بیان کرد: جا دارد از آقای گروسی و مجموعه آژانس که با روحیه تفاهم و در چارچوب مقررات توافقنامه‌ها در حال کار هستیم، تشکر کنیم. ایران در این چند سال که پرونده تصنعی برایش در آژانس ایجاد شده به خوبی نشان داده زیر بار خواسته‌های خارج از تعهدات خود نرفته و نمی‌رود. آنچه تعهد کردیم به آن عمل می‌کنیم و آژانس در چارچوب توافقنامه‌ها با ایران عمل می‌کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: