ربیعی: نگران نهاد خانواده و جمعیت هستم

کدخبر: 2360486

سخنگوی دولت گفت: به عنوان پدر نگران نهاد خانواده و جمعیت هستم و معتقدم که اگر نتوانیم برای حضور زنان راه ها را باز کنیم ممکن است ما را با چالش هایی مواجه کند.

علی ربیعی در نشست رونمایی از سامانه رصد و پایش ارتقاء وضعیت زنان و خانواده بیان کرد: حوزه اجتماعی پیچیده ترین حوزه است که اگر معطوف به مطالعه نباشد آن را با دشواری روبه رو می کند.

وی گفت: گاهی وقتها شاخص های خودمان را می بینم که در دنیا پایین هستیم، اما مطالعات و مقاله هایی که از برخی از کشورهای دنیا داریم متوجه می شوم که وضعمان خیلی بهتر است و این نوع سامانه ها کمک می کند که شاخص هایمان را واقعی کنیم.

ربیعی افزود: بسیاری از عللی که مقایسه می شود و جوانان را ناامید می کند به دلیل این است که داده ها را به درستی جمع آوری نکردیم و سامانه های درست نداشتیم.

ربیعی با ابراز این عقیده که سیاستگذاری در حوزه زنان بسیار پر اهمیت است و مسئله اصلی ایران نه چندان دور ماست؛ ادامه داد: چقدر سیاستگذاری در حوزه زنان پر چالش است و چقدر سیاستگذاری در حوزه زن، خانواده و جمعیت موانع روانی دارد. ما هنوز به تعاریف مشترک در این سه مفهوم نرسیدیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: من به عنوان پدر نگران نهاد خانواده و جمعیت هستم و معتقدم که اگر نتوانیم برای حضور زنان راه ها را باز کنیم ممکن است ما را با چالش هایی مواجه کند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: