افزایش مصرف مواد مخدر در ارتش انگلیس

کدخبر: 2360437

طبق گزارش روزنامه گاردین، به دنبال افزایش مصرف مواد مخدر در بین نیروهای ارتش انگلیس، هر ساله صدها نفر از سربازان و سربازان ذخیره این کشور از خدمت در ارتش اخراج می‌شوند.

افزایش مصرف مواد مخدر در ارتش انگلیس باعث شده صدها نفر از سربازان و سربازان ذخیره هر ساله از ارتش اخراج شوند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در خبری اختصاصی بر اساس گزارش وزارت دفاع این کشور اعلام کرد تعداد کارکنان ارتش که سال گذشته بعد از مثبت شدن آزمایش اجباری مواد مخدر اخراج شدند، به ۶۶۰ نفر که حدوداً معادل یک گردان است، رسید.

طبق این گزارش، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ هم به ترتیب ۶۳۰ و ۵۸۰ نفر اخراج شده‌اند. در سال جاری هم تا اواسط جولای، ۲۷۰ نفر به دلیل مصرف مواد مخدر غیرمجاز از ارتش انگلیس اخراج شدند. کوکائین، رایج‌ترین ماده مخدری است که در این آزمایش‌ها مصرف آن دیده شده بعد از آن حشیش و اکستازی قرار دارند.

به گزارش گاردین، هم‌اکنون ارتش انگلیس ۷۹ هزار و ۶۲۰ نفر نیروی منظم و ۲۹ هزار و ۹۸۰ نیروی ذخیره دارد. به ادعای این روزنامه، بسیاری از سربازان به عمد مواد مصرف می‌کنند تا از ارتش اخراج شوند. همچنین به نقل از یک سرباز سابق که نامی از وی برده نشده، گفته شده که بسیاری از سربازان مواد مصرف می‌کنند تا بتوانند استرس‌های زندگی نظامی را تحمل کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: