سلطانی‌فر: دشمن ما ناعادلانه حکم گرفته است

کدخبر: 2360436

وزیر ورزش و جوانان گفت: مارک ویلموتس و وکلایش که در طرف مقابل ایران ایستاده‌اند دشمن ما هستند که ناعادلانه حکم گرفتند.

مسعود سلطانی‌فر در جلسه رسیدگی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره قرارداد ویلموتس اظهار داشت: از اعضای محترم کمیسیون اصل نود و نمایندگان کمیسیون فرهنگی و کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارت ورزش،؛ اعضای هیأت رئیسه و رئیس سابق فدراسیون برای حضور در این جلسه تشکر می‌کنم. ایام سوگواری سالار شهیدان را تسلیت گفته و امیدوارم بتوانیم از فیوضات این ایام استفاده کنیم.

وی افزود:‌نباید فراموش کنیم با تمام اتفاقاتی که افتاده و حکم ناعادلانه و غیرطبیعی که علیه فوتبال کشور و فدراسییون فوتبال صادر شده باید بگوییم هنوز وسط کار هستیم و با وجود صدور حکم کمیته تعیین وضعیت فیفا برای تجدید نظر دو مرحله بسیار جدی پیش رو داریم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد:دادگاه عالی ورزش نهادی مستقل و کاملا مسلط است که نقشی تعیین کننده و محوری در اختلافات موجود بین فدراسیون‌ها،؛ ورزشکاران و کنفدراسیون‌ها دارد. باید در این دادگاه از منافع ملی و فوتبال ایران دفاع کنیم.

سلطانی‌فر گفت: این حکم قطعی نیست و اگر در دادگاه CAS نتیجه نگیریم می‌توانیم به دادگاه فدرال سوئیس اعتراض کنیم.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها و نهادهای کشور، وزارت ورزش، و فدراسیون فوتبال و مجلس شورای اسلامی عزم و اراده جدی برای کمک به فدراسیون در راستای شکستن این حکم دارند. حکم ناعادلانه‌ای که مسئول کار غیرقابل قبول وکلای طرف مقابل است و باید دید چه دلیلی پشت این اقدام وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: تمام کارشناسان می‌گفتند نباید چنین حکم ناعادلانه‌ای علیه فوتبال ایران صادر شود تاکید می‌کنم اکنون هم وسط کار هستیم وهر گونه اظهار نظر و صحبت در این جلسه و همچنین برنامه‌های مختلف کمکی است به طرف مقابل. متاسفانه برخی مواقع مجبوریم به جزئیات قرارداد بپردازیم وهمچنین برخی جاها مجبور می‌شویم خود به خود این اطلاعات را اعلام کنیم که می‌تواند مورد سوء استفاده طرف مقابل ما قرار بگیرد و دست ویلموتس و وکلایش را پر کند.

سلطانی‌فر گفت:‌امیدواریم به امید خدا با بسیج همه کشور این رای را بتوانیم بشکنیم ضمن اینکه فدراسیون فوتبال به هیچ وجه نمی‌خواست چنین اتفاقی رخ دهد و شاید تحریم‌هایی که برای کشورمان وجود دارد یکی از عواملی بود که سبب شد کار به اینجا برسد.

وی گفت:‌اکنون باید منتظر دریافت گراندز رای باشیم تا ببینیم قاضی کمیته تعیین وضعیت فیفا طبق چه بحثی چنین رای ناعادلانه‌ای صادر کرده آیا عدم انجام تعهدات طرفین دلیل این موضوع بوده یا اینکه تاخیری که ما در پرداخت پول به ویلموتس داشتیم سبب شده چنین رایی صادر شود. باید مشخص شود قاضی طبق کدام بند قرارداد رای داده است. البته مواردی هم وجود دارد که سبب می‌شود دست فدراسیون فوتبال برای اعتراض پر باشد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:‌ همین فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر دستاوردها و توفیقات زیادی داشته که از آن جمله می‌توان به دوبار صعود متوالی به جام جهانی و کسب نتایج درخشان در جام جهانی 2018 روسیه اشاره کرد. همین افرادی که اکنون در هیأت رئیسه فدراسیون مورد شدیدترین هجمه‌ها قرار گرفتند با تلاش خود در سال‌های اخیر از تیم‌های ملی حمایت کردند و خدمات آنها سبب شد بهترین نتایج را در تاریخ جام جهانی کسب کنیم. تیم‌های ما در رده‌ها ی مختلف نتایج خوبی بگیرد. تیم ملی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند و حتی نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.

سلطانی‌فر گفت: اکنون وقت همگرایی،‌هم افزایی و دفاع جانانه از منافع ملی و فوتبال است نه وقت تسویه حساب‌های شخصی، جناحی، سیاسی و ورزشی. باید با بسیج کلی در ارکان حقوقی و ارزشی واداری کشور به مصاف یک دشمن که در طرف مقابل ایستاده و ناعادلانه حکم گرفته است برویم.

وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور در ماه‌های اخیر به مسائل مختلف ورود کرده و بررسی‌های کاملی انجام داده گزارش این سازمان هم به دستگاه‌ قضایی ارسال شده و در آنجا بحث قرارداد ویلموتس پیگیری می‌شود. اگر خدای نکرده کسی در این زمینه کوتاهی کرده و یا مشکلی داشته باشد به این کوتاهی رسیدگی خواهد شد. سازمان بازرسی بررسی کلی انجام داده و رای هم به زودی صادر می‌شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: