فتح: اعمال اتحادیه عرب، شرم‌آور است

کدخبر: 2360350

عضو ارشد فتح نادیده گرفتن درخواست تشکیلات خودگردان برای برگزاری نشست اتحادیه عرب در پی سازش امارات با رژیم صهیونیستی را شرم‌آور و ناراحت‌کننده خواند.

در پی عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان درخواست نشست فوری اتحادیه عرب را داده بود اما «احمد ابوالغیط» دبیرکل این نهاد شنبه (دیروز) ضمن نادیده گرفتن این درخواست اعلام کرد، نشست عادی اتحادیه عرب در نهم ماه آینده برگزار خواهد شد.

«ماجد الفتیانی» دبیرکل شورای انقلابی جنبش فتح در همین ارتباط به روزنامه «عربی 21» گفت: روند امور به این شکل، خجالت‌آور و غم‌انگیز است. ما به داشتن صراحت کامل با ملت فلسطین و ملت‌های عربی عادت کرده‌ایم؛ زیرا این مسأله، مسأله امت عربی است اگرچه تناقض‌هایی در موضع نظام رسمی کشورها وجود داشته است.

وی تأکید کرد، اتحادیه عرب از لحظه اول از این تبانی اتحادیه عرب متأسف و متعجب شده است.

الفتیانی افزود ، ابوالغیط در تماس دیروز خود با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان گفته، موضع کشورهای عربی به سمت عادی‌سازی کامل امور با رژیم صهیونیستی پیش نخواهد رفت و علیرغم اقدام «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی، این اتفاق جز پس از تحقق شروط طرح صلح عربی رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد، دبیرکل اتحادیه عرب همچنین بر مخالفت این سازمان و کشورهای عربی با طرح موسوم به «معامله قرن» و طرح اشغال اراضی کرانه باختری تأکید کرده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: