آمریکا با زور در کشورهای جهان مداخله می کند

کدخبر: 2360309

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مداخلات خارجی در امور لبنان گفت: از حزب الله می‌خواهند در منطقه دخالت نکند در حالی که تمام این کشورها با پول و دستگاه‌های اطلاعاتی در لبنان دخالت می‌کنند.

سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت سومین شب ماه محرم اظهار داشت: ما باید به مسئولیت خود در قبال هر گروه بشری که از اخبار و مشکلات آنها آگاهیم، عمل کنیم و میزان مسئولیت به میزان نقش‌ها گسترش می‌یابد. وظیفه ما دفاع از کشور و مردممان به وقت تجاوز است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه مرزهای جغرافیایی ساقط کننده مسئولیت نیست، افزود: آیا کسی می‌تواند ادعا کند که حضور ما داخل یک محدوده جغرافیایی معین، وظایف و مسئولیت‌های ما را در قبال دیگران از بین می‌برد. هیچ گونه مرز، رنگ، نژاد، زبان، جغرافیا و گرایشات دینی برطرف کننده مسئولیت‌های ما نسبت به دیگر مردم نیست.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا با زور و سلاح و ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی در بسیاری از مناطق جهان دخالت می‌کند، آیا نباید از آمریکا خواسته شود که در امور کشورها دخالت نکند؟ آمریکا می‌تواند جنگ به راه بیندازد و استخوان کودکان در یمن و دیگر جاها را متلاشی کند اما من و شما این حق را نداریم که کلمه‌ای در محکومیت تجاوز بگوییم؟

وی ادامه داد: از حزب الله می‌خواهند که در منطقه دخالت نکند در حالی که تمام این کشورها با پول و دستگاه‌های اطلاعاتی در لبنان دخالت می‌کنند. چرا شما حق دارید در امور کشورها مداخله کنید، جنگ راه بیندازید و ما و غیر ما حق نداریم دست یاری به سوی این کشورها که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، دراز کنیم؟

سید حسن نصرالله تصریح کرد: آیا در حادثه انفجار بندر بیروت و هرگونه تجاوز اسرائیلی، مردم لبنان انتظار نداشتند که جامعه بین المللی باید ما را کمک کند؟ اما چرا برخی کمک مردم خود را قبول نمی‌کنند؟

دبیرکل حزب الله افزود: ما در بسیاری از جبهه‌های جهان بخاطر اینکه امکانش را نداریم مسئولیتی برای حضور در آنها نداریم. به کسی که نمی‌توانیم با اموال کمکش کنیم ایمان حکم می‌کند که از دردش به درد آییم یا برایش دعا کنیم یا اینکه فریاد بزنیم و حقوقش را مطالبه کنیم.

سید حسن نصرالله درباره آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام که اخیراً، درگذشتند، گفت: آیت الله تسخیری علیرغم کهولت سن از هیچ فرصتی برای خدمت به اسلام و مسلمانان کوتاهی نمی‌کرد.

دبیرکل حزب الله در بخشی دیگر از سخنانش ضمن اعلام آمادگی برای فداکاری در راه مقاومت، تصریح کرد: هنگامی که از ملت فلسطین حمایت می‌شود یا برای مبارزه با گروه‌های تروریستی مسلح به سوریه می‌روند، آیا این جزو منافع ملی بزرگ هست یا نه؟

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: