نصرالله: اسرائیل بلای واقعی منطقه است

کدخبر: 2360259

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی رژیم صهیونیستی را مهمترین تهدید برای امنیت و ثبات منطقه خواند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: حوادثی که امروز با آن مواجه هستیم بی‌ارتباط با آنچه در گذشته رخ داده است نیست و مهمترین تهدید برای ثبات و امنیت منطقه رژیم غاصب و اشغالگر است.

وی افزود: بلای واقعی در منطقه اسرائیل است و اگر کسی بخواهد با این رژیم مقابله کند باید از تاریخ فلسطین و سرزمین آن مطلع باشد.

نصرالله تصریح کرد: باید بدانیم که این مهاجمان چه کسانی هستند؟ آیا آنها واقعا فرزندان یعقوب از بنی اسرائیل هستند؟از کجا آمده‌اند و اهداف و نقاط قوت و ضعفشان چیست؟ برخی عرب‌ها برای آنها حق دینی قائل هستند اما آنها گزینه‌های در دسترسی دارند تا میهنی را در آرژانتین یا اوگاندا تشکیل دهند و یکی از گزینه‌ها فلسطین است، بنابراین مساله سیاسی است.

وی ادامه داد: "آمریکا که امروز بزرگترین چالش برای مردم جهان و بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت بین‌المللی است؛ کشورها را مجازات می‌کند و جنبش‌های مقاومت را به عنوان "تروریسم" معرفی می‌کند، با دانستن تاریخ آن می‌دانیم که چگونه با آن رفتار کنیم و چه انتظاری از آن می‌رود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تأکید کرد: خواندن تاریخ آمریکا تاریخ مهاجمان، گروه‌های تروریستی و جنایات علیه ساکنان اصلی را نشان می‌دهد. این تاریخ همچنین نشان می‌دهد که آمریکا کشوری کاملاً نژاد پرست و وحشی بر پایه ظلم و تبعیض نژادی است و امروز پشت رسانه‌های جعلی پنهان شده و مردم جهان را گمراه می‌کند.

سید حسن نصرالله همچنین افزود: جهل نسبت به تاریخ منازعه با اسرائیل و یا سلطه طلبی آمریکا باعث می‌شود که توقع ما نسبت به برخی کشورها اشتباه بوده و سرابی بیش نباشد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: