شروع ترم جدید دانشگاه از ۱۵ شهریور قطعی است

کدخبر: 2360190

وزیر علوم با بیان اینکه شروع ترم جدید از ۱۵ شهریورماه قطعی است، گفت: با توجه به اینکه نتایج نهایی کنکور تا اواخر مهرماه اعلام خواهد شد، نودانشجویان تحصیل خود را از اول آبان آغاز می کنند.

دکتر منصور غلامی امروز در حاشیه بازدید از حوزه مصلای تهران در کنکور سراسری ۹۹ در جمع خبرنگاران افزود: کنکور سراسری سال ۹۹ با توجه به شیوع بیماری کرونا در شرایط ویژه‌ای برگزار شد و خوشبختانه کنکور با شرایط بسیار مناسبی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری کافی بین صندلی‌ها و استفاده از ماسک برگزار شده است.

وی گفت: امیدواریم آزمون روز جمعه که با بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی برگزار شده است، به خوبی طی شود. برگزاری کنکور سراسری در این شرایط نمونه‌ای از کار جهادی و همدلی میان دستگاه‌های مختلف بوده است.

وی افزود: هدف اصلی همه دست‌اندرکارانی که در امر برگزاری کنکور به ما کمک کرده‌اند، این بوده است که آرامش خاطر خانواده‌ها و داوطلبان حفظ شود و یکی از برنامه‌های سالیانه کشور که آزمون ورود به دانشگاه‌هاست در شرایط مناسبی برگزار شود.

وزیر علوم گفت: نتایج نهایی کنکور سراسری اواخر مهرماه ۹۹ اعلام خواهد شد و دانشگاه‌ها ثبت نام خود را به صورت ویژه انجام خواهند داد و امسال بنا به شرایط، ثبت نام به صورت مجازی خواهد بود. تلاش دانشگاه‌ها بر این است که در نیم سال بعدی شرایطی را فراهم کنند که پذیرفته شدگان جدید دانشگاه‌ها چند هفته‌ای را در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و با شرایط دانشگاه‌ها آشنا شوند و ارتباط نزدیک تری با محل تحصیل داشته باشند.

غلامی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که نودانشجویان اول آبان ماه به دانشگاه‌ها وارد شوند و توصیه کردیم از دانشجویان در نیم سال اول ثبت نام کنند و دانشجویان تعداد واحد درسی کمتری نسبت به سال قبل انتخاب کنند تا بتوانند برنامه خودشان را مدیریت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: شرایط بیماری کرونا در کشور بهبود پیدا کند تا بتوانیم همه دانشجویان را در دانشگاه‌ها ببینیم.

وزیر علوم افزود: شروع ترم جدید از ۱۵ شهریورماه قطعی است و دانشگاه‌ها می‌توانند انتخاب واحد دانشجویان خود را آغاز کنند و چون ترم به صورت مجازی است، تحصیل دانشجویان از ۱۵ شهریور رسماً آغاز خواهد شد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: