تکلیف جاماندگان سهام عدالت چه شد؟

کدخبر: 2360011

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس از ادامه بررسی طرح تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که براساس سازو کار تعیین شده، به ۲۰ میلیون نفر جامانده، سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

سید غنی‌ نظری با اشاره به جلسه صبح امروز(سه‌شنبه) کمیسیون اقتصادی از بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه مالیات بر ارزش افزوده در این جلسه خبر داد و گفت: در جلسه امروز تا ماده ۵۳ این لایحه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد درباره یکسری موارد مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان جلسه‌ای مشترکی برای بررسی و رفع تشکیل شود.

وی با اشاره به بررسی طرح تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در جلسه امروز کمیسیون، افزود: بسیاری از افراد مشمول دهک‌های پایین جامعه پیش از این نتوانستند سهام عدالت را به دلایلی همچون اطلاع‌رسانی ناکافی و ... دریافت کنند بنابراین سهام عدالت نباید تبدیل به سهام ناعدالتی شود.

نظری یادآور ‌شد: پیش‌بینی ما این است که حدود ۲۰ میلیون نفر جامانده از سهام عدالت هستند اما تنها ۱۰ میلیون نفر از آنها که شامل ۶ میلیون نفر کارگر ساختمانی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کمیته امدادی‌ها، ۲۰۰ هزار نفر بهزیستی و ... می‌شوند، نتوانسته‌اند سهام عدالت را دریافت کنند که براساس سازو کار تعیین شده، به این افراد پرداخت خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی ادامه داد: برخی از این جاماندگان به دلیل اینکه تحت پوشش هیچ مرکزی قرار ندارند قابل شناسایی نیستند، بنابراین در کمیسیون اقتصادی مقرر شد، با شناسایی و تایید کمیته امداد به این افراد هم سهام عدالت تعلق بگیرد. همچنین در بحث روستانشینان هم با توجه به کد ملی افراد این شناسایی‌ها انجام خواهد شد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: