بند محرمانه توافق امارات-اسرائیل؛ خرید جنگنده‌های اف-۳۵

کدخبر: 2360007

یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد یک بند مهم درباره فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ابوظبی در توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی وجود دارد، که تاکنون افشا نشده است.

یک رسانه صهیونیستی در گزارشی بند مهمی از توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی را افشا کرد که تاکنون رسانه‌ای نشده است.

بنا به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت در توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی بندی در خصوص فروش جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ آمریکا به امارات، وجود دارد، که در روز‌های اخیر پس از توافق ابوظبی-تل‌آویو از اعلام علنی آن خودداری شده است.

بنا به اعلام این رسانه صهیونیستی، قرارداد مربوط به فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به امارات به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. گزارش یدیعوت آحارونوت در حالی مطرح شد که پیشتر روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کردند پیش از عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، کابینه این رژیم از آمریکا خواسته بود تا زمانی که امارات به عادی‌سازی روابط با اسرائیل اقدام نکرده است، واشنگتن جنگنده اف-۳۵ به این کشور نفروشد.

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کردند این درخواست کابینه اسرائیل به دلیل نگرانی از مذاکرات مخفیانه واشنگتن با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس بوده که به فروش تسلیحات نظامی حساس بدون اطلاع مقامات امنیتی اسرائیلی انجام شود.

هاآرتص نوشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از توافق این رژیم با امارات با فروش تجهیزات با فناوری بالا به امارات موافقت کرده، اما همچنان با فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی به این کشور مخالفت کرده است. بر اساس گزارش هاآرتص، اسرائیل به دنبال آن است که تنها طرفی در خاورمیانه باشد که جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی را در اختیار دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: