اظهارات خصمانه سفیر آمریکا در کویت علیه ایران

کدخبر: 2359869

سفیر ایالات متحده آمریکا در کویت گفت، اتحاد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، سنگ‌بنای منافع مشترک آمریکا و اعراب برای مقابله با نفوذ ایران است.

«النا رومانوسکی» سفیر ایالات متحده آمریکا در کویت بار دیگر اظهارت خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

رومانوسکی به روزنامه کویتی «القبس» گفت که تداوم اختلاف بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، «فقط به سود دشمنان ما خواهد بود».

وی ادعا کرد که اتحاد اعراب حاشیه خلیج فارس، سنگ‌بنای منافع مشترک آمریکا و اعراب برای مقابله با نفوذ ایران و مبارزه با تروریسم است.

سفیر آمریکا با بیان اینکه کویت یکی از «اعضای فعال در ائتلاف بین‌المللی برای شکست گروه تروریستی داعش است»، مدعی شد: «مشارکت ما در مبارزه با تروریسم حتی بعد از نابودی داعش در عراق نیز ادامه خواهد داشت».

رومانوسکی پیشتر نیز درباره حل اختلافات اعراب حاشیه خلیج فارس، گفته بود که شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت نقشی مهم در ایجاد و برقراری آشتی میان گروه‌های سیاسی دارد.

سفیر آمریکا در کویت با اشاره به حمایت آمریکا از یافتن راه حلی برای حل بحران میان اعراب، بر لزوم اتحاد بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد.

عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات از ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به صورت زمینی و هوایی محاصره کردند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: