هدف از تحریم بلاروس فقط فشار اقتصادی نیست

کدخبر: 2359853

وزیر امور خارجه آلمان در توضیح تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس اعلام کرد که این موضوع فقط شامل اقدامات اقتصادی نیست.

حساب کاربری وزارت خارجه آلمان در توئیتر جمله ای را از «هایکو ماس» درباره تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس منتشر کرده است.

در این توئیت آمده است: هایکو ماس درباره تحریم های بلاروس می گوید: این تحریم ها درباره فشار اقتصادی نیستند، ما می خواهیم بطور ویژه کسانی را که مسئول این انتخابات بوده اند و از اهرم زور و سرکوب علیه معترضین استفاده کرده اند هدف قرار دهیم.

اتحادیه اروپا به موجب اعتراضات در بلاروس تحریم هایی را علیه این کشور در نظر گرفته است. معترضین معتقد به تقلب در انتخابات هفته گذشته هستند.

اعتراض‌های خیابانی به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس از یکشنبه گذشته و به دنبال اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو با کسب نزدیک به ۸۰ درصد آراء آغاز شد.

در همین رابطه روز گذشته لوکاشنکو در اظهاراتی عنوان داشت که بلاروس با انقلاب رنگی مواجه است.

واژه انقلاب رنگی به مجموع اقداماتی که از سوی کشورهای غربی برای براندازی حکومت‌ها در کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی به کار گرفته می‌شود، اطلاق می‌گردد.

لوکاشنکو با بیان این حرف و ذکر این مطلب که انقلاب رنگی در بلاروس فقط منحصر به بلاروس نشده و از مرزهای این کشور فراتر می‌رود خواستار کمک از سوی روسیه شده بود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: