طالبان با دولت افغانستان مذاکره نمی‌کند

کدخبر: 2359818

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت افغانستان را به رسمیت نشناخته و با آن وارد مذاکره نخواهد شد.

در بحبوحه آغاز مذاکرات بین الافغانی در دوحه قطر، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت افغانستان را به رسمیت نشناخته و تنها با نمایندگان گروه‌های مختلف وارد مذاکره خواهد شد.

طالبان تاکید کرد که دولت افغانستان را به رسمیت نشناخته و آن را تنها یک نهاد غربی برای ادامه اشغال افغانستان می‌داند.

پیش از این چندین مقام ارشد دولت افغانستان گفته بودند که واژه بین الافغانی صحیح نبوده و در واقع مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان خواهد بود.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز در این باره گفته بود که این گروه دولت افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد؛ به گفته وی طالبان پیروز جنگ بوده و برای بازگشت حکومت اسلامی به افغانستان وارد مذاکرات بین الافغانی خواهد شد.

سخنگوی طالبان در ادامه تاکید کرده بود که این گروه با تمام اقشار مردم وارد مذاکره می شود و قرار نیست تنها با دولت افغانستان مذاکره کند.

در واکنش به بیانیه طالبان دولت افغانستان اعلام کرده که این اظهارات تنها وقت تلف کرده و بهانه‌ای برای عدم شروع مذاکرات است و اینکه طالبان باید دولت افغانستان را به عنوان مهمترین بخش مذاکرات بپذیرد.

قرار بود روز یکشنبه مذاکرات صلح افغانستان آغاز شود، اما روز گذشته برخی منابع و اعضای تیم مذاکره کننده دولت افغانستان از تعویق و تأخیر در برگزاری این مذاکرات خبر دادند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: