فیلم: جریان تحریف در مورد واقعیت های جهان دروغ می گوید

کدخبر: 2359772
خبرنگار:

تحریف به معنی جابه‌جا کردن واقعیت ها است. تصور کنید که آب یک منطقه در یکی از استان‌های ایران مانند فارس، اصفهان یا...، یک روز قطع شود. مردم می‌گویند یک روز بوده و اتفاقی است. اگر بشود دو روز، اگر بشود سه روز، روز پنجم واقعا همه چیز بهم می‌ریزد و مردم احساس بدبختی می‌کنند. حس می‌کنند واقعا از دست رفته‌ایم.

حجم ویدیو: 11.33M | مدت زمان ویدیو: 00:02:45 دانلود ویدیو

نسیم آنلاین : تحریف به معنی جابه‌جا کردن واقعیت ها است. تصور کنید که آب یک منطقه در یکی از استان‌های ایران مانند فارس، اصفهان یا...، یک روز قطع شود. مردم می‌گویند یک روز بوده و اتفاقی است. اگر بشود دو روز، اگر بشود سه روز، روز پنجم واقعا همه چیز بهم می‌ریزد و مردم احساس بدبختی می‌کنند. حس می‌کنند واقعا از دست رفته‌ایم. حالا به شما می‌گویم که منطقه‌ای در نقطه‌ای از جهان است که الان صد سال است مشکل آب دارد و تبدیل به نماد شده است. تانکر آب و آب آلوده تبدیل به نماد این شهر شده است. اسمش را که جست‌وجو می‌کنید، این می‌آید. این شهر در ایالات متحده است، شهر فیلینت. دوستان و مخاطبان عزیز، جست‌وجو کنند.

این شهر صد سال است که مشکل آب جدی دارد، طوری که برای آن صف می‌کشند. چیزی که شاید در دورافتاده‌ترین جاها و محروم‌ترین نقاط‌مان چنین چیزی می‌بینیم. با گالن و دبه صف می‌کشند تا آب بگیرند. چرا آنجا کسی احساس بدبختی نمی‌کند؟ این یک مورد. مورد بعدی، اگر در همین تهران، برق یک ساعت برود، عیب ندارد. اگر دو ساعت یا یک روز و دو روز شود، روز سوم و چهارم می‌گویند ما جهان سوم و بدبخت هستیم و از دست رفته‌ایم. این یک چیز خیلی عادی است که در نیویورک یک یا دو سه روز در ماه، برق نداشته باشند. کاملا پذیرفته شده است که این اتفاق می‌افتد. آنجا هیچ کس احساس بدبختی نمی‌کند.

مورد سوم، همین چند روز پیش، خبری آمد که یک قاضی در آمریکا، دستور بازداشت یک دانش آموز دختر 12-13 ساله را به دلیل این که تکالیف خود در ایام کرونا را آنلاین انجام نداده بود، صادر کرد. این دختر را به بازداشتگاه بردند و زندانی کردند. این خبر در آمریکا یک خبر بامزه و عجیب بود که عجبا، چه قاضی‌ای بود. اما فکر کنید چنین خبری در ایران اتفاق افتد و یک قاضی، چنین حکمی دهد. اصلا ما که از دست رفتیم، ما که بدبختیم، نظام قضایی و نظام سیاسی ما، مردم ما... . نمونه‌اش عکس معروفی است که در جام ملت‌های آسیا وقتی گل خوردیم، چه تحلیلی از آن ارائه دادند. بعد مشخص شد هفته‌ای پنج مورد شبیه به آن در فوتبال اروپا اتفاق می‌افتد. جریان تحریف یعنی همین. یعنی دروغ گفتن درباره واقعیت‌های جهان.

حجم ویدیو: 11.33M | مدت زمان ویدیو: 00:02:45 دانلود ویدیو
ارسال نظر: