کیش کجاست؟ چطور با تور لحظه آخری کیش سفر کنیم؟

کدخبر: 2359749

جزیرهٔ کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس از شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از جاهای دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران به شمار می رود. در گذشته، آن را به نام «قیس» می‌شناختند. شکل این جزیره بیضی‌ شکل است و در ۱۲ کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته ‌است. جزیرهٔ کیش از شمال به سرزمین ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات دبی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود.

نسیم آنلاین : جزیرهٔ کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس از شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از جاهای دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران به شمار می رود. در گذشته، آن را به نام «قیس» می‌شناختند. شکل این جزیره بیضی‌ شکل است و در ۱۲ کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته ‌است. جزیرهٔ کیش از شمال به سرزمین ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات دبی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود. به طور متوسط سالانه، بیش از یک میلیون و هفتصد هزار گردشگر از جزیره مرجانی کیش بازدید می‌کنند برای کسب اطلاعات بیشتر نقشه کیش را مطالعه کنید.

تاریخچه کیش

از آنچه در کتب تاریخی بازگو شده‌است بر می ‌آید که از زمان هخامنشیان و سپس اشکانیان و ساسانیان، جزیرهٔ کیش تحت تسلط ایران بوده و با گسترش اسلام، این جزیره به‌دست خلفای اموی برای مدتی افتاده است. این وضع تا سال ۲۴۹ هجری قمری ادامه یافت. در این سال، یکی از ایرانیان اهل ری بر خلیفه جنگ کرد و تمامی جزایر خلیج فارس و بحرین، ازجمله کیش را مسخر خود ساخت.

حاکمیت معنوی ایرانیان بر کیش از نامه‌های نگاشته توسط ایشان به زبان پهلوی کاملاً مشهود است. از دوران حکومت آل‌بویه کیش مجدداً به حکومت ایرانی بازگشت و بعدها در زمان سلجوقیان و اتابکان فارس و سپس ملوک هرمز و آل‌مظفر و تیموریان، این وضع ادامه یافت.

جغرافیای کیش

محیط جزیرهٔ کیش ۴۴ کیلومتر می ‌باشد و با طولی در حدود ۱۵٫۴۵ کیلومتر و عرضی حدود ۷٫۵ کیلومتر، مساحتی معادل ۹۰ کیلومتر بزرگ ترین جزیره ایران به شمار میرود. ارتفاع بلندترین منطقه این جزیره حدود ۳۵ متر از سطح دریا است. همچنین جزیرهٔ کیش فاقد رودخانه دائمی بوده و تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی دارد. مسافت بین کیش تا تهران از راه هوایی 1053 کیلومتر، تا بندرعباس 245 کیلومتر، تا بندر لنگه 90 کیلومتر و تا جزیره هندورابی 28 کیلومتر است. همچنین نزدیکترین بندر ایران به جزیرهٔ کیش، بندر آفتاب می ‌باشد که با این جزیره ۱۳ کیلومتر فاصله دارد.

آب و هوای کیش

آب و هوای کیش گرم و مرطوب است و میانگین دمای سالانه جزیره 27 درجه سانتیگراد می رسد. آب و هوای جزیره تحت تأثیر توده‌های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار دارد و به شکل کلی خشک و کم باران است. بارندگی بیشتر به صورت رگبار و درماه‌های زمستان اتفاق می‌افتد.

سفر به کیش

از جاذبه‌های تاریخی تور کیش آنلاین آنلاین می‌توان به حریره، پایاب و کاریز اشاره کرد. حریره، نام شهر ویرانه ‌ای است خالی از سکنه و مربوط به دوران قیاصره که نام آن از نام بانویی که ملکه شهر بوده برگرفته شده‌است. در حال حاضر بخشی از شهر که عمارت کاخ بانوی حریره است مرمت شده‌است. مهمترین ابنیه کشف شده در این مجموعه عمارت اعیانی، حمام، آب‌انبار، قنات و بقایای مسجد جامع حریره می‌باشند برای دیدن این بنای تاریخی می توانید با خرید تور کیش به آنجا سفر کنید.اگر به دنبال تور ارزان هستید نگاهی به تور کیش دقیقه 90 بی اندازید.

برای سفر درون شهری حتما از تاکسی کیش استفاده کنید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت شماره تماس ها وارد متن لینک شده شوید.

ارسال نظر: