ثبت رکورد جدید در شورای شهر تهران!

کدخبر: 2359700

در حالی که تهران با بحران های متعددی مواجه است، از آلودگی ها و مشکلات حمل و نقل و ترافیک و وضعیت قرمز کرونا، اعضای شورای شهر تهران که گویا در عوالم دیگری زندگی می کنند بجای پیگیری مشکلات مردم تنها به دنبال تغییر نام خیابان ها افتاده اند.

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: بیش از 3 سال از عمر شورای شهر پنجم تهران با ترکیب کاملا یکدست اصلاح طلبان می گذرد و هر روز رکوردهای جدیدی در پایتخت ثبت می شود. رکورد تعویض شهردار و انتصاب های پرحاشیه، رکورد تعداد روزهای آلوده در تهران، رکورد بحران مدیریت در برف زمستان سال گذشته، رکورد آمار کرونا، رکورد افزایش پرشتاب قیمت مسکن در تهران، رکورد حاشیه نشینی و کودکان کار و اخیرا رکورد تغییر نام خیابان ها توسط شورای شهر فعال! شهر تهران.

این روزها در حالی که تهران با بحران های متعددی مواجه است، از آلودگی ها و مشکلات حمل و نقل و ترافیک و وضعیت قرمز کرونا، اعضای شورای شهر تهران که گویا در عوالم دیگری زندگی می کنند بجای پیگیری مشکلات مردم تنها به دنبال تغییر نام خیابان ها افتاده اند.

چندی پیش محسن هاشمی رئیس شورای شهر اعتراف تلخی کرد که ما در 3 سال گذشته حتی یک کیلومتر مترو هم نساختیم و برای حمل و نقل در تهران کاری نکرده ایم! حال با این وضعیت حمل و نقل و افزایش روزافزون جمعیت در تهران، و از طرفی وضعیت قرمز کرونا در این شهر، و باوجود اصرارها و نظرات مکرر کارشناسی وزارت بهداشت سه هفته طول کشید تا شورای شهر موافقت خود را با خواست لغو طرح ترافیک اعلام کند. بی مسئولیتی، عدم توجه به مسائل و مشکلات مردم و درگیرشدن در حواشی از نشانه های شاخص دوره پنجم شورای شهر تهران است.

در آخرین نمونه شورای شهر تهران در مصوبه ای کوچه حافظ حدفاصل دیباجی جنوبی تا سنجابی در منطقه ۳ که کوچه محل زندگی مرحوم اعظم طالقانی بود، به نام وی تغییر نام داد و همچنین خیابان سازمان آب در منطقه ۵ تهران با رای اعضای شورای اسلامی شهر به نام مهدی بازرگان، نخست‌وزیر دولت موقت تغییر نام یافت. تا مجددا نشانه ای باشد که اساسا شورای شهر تهران بی توجه به مسائل فوری و اساسی مردم درگیر تعویض نام خیابان ها شده است.

اما جدای از این منظر، نام گذاری خیابانی در تهران به نام شخصیت و جریانی که امام خمینی(ره) آنها را بدتر از منافقین خطاب می کند محل سئوال و تامل است. امام خمینی (ره) در بهمن سال 66 در پاسخ نامه حجه الاسلام محتشمی پور وزیر کشور وقت می نویسند: «در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالا گفت آن است که پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به امریکا است, و در اینباره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است, و حمل به صحت اگر داشته باشد, آن است که شاید امریکای جهانخوار را, که هرچه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملتهای تحت سلطه او دارند از ستمکاری اوست, بهتر از شوروی ملحد می دانند. و این از اشتباهات آنها است.

در هر صورت, به حسب این پرونده های قطور و نیز ملاقاتهای مکرر اعضای نهضت, چه در منازل خودشان و چه در سفارت امریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها, که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال امریکا و مستشاران او دست و پا می زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می خورد که قرنها سر بلند نمی کرد, و به حسب امور بسیار دیگر, نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند, و ضرر آنها, به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تاویلهای جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند, از ضرر گروهک های دیگر, حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان , بیشتر و بالاتر است.

نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می گردند, باید با آنها برخورد قاطعانه شود, و نباید رسمیت داشته باشند.»

مهدی بازرگان در سرمقاله روزنامه میزان 12 اردیبهشت سال 60 خطاب به گروهک مجاهدین خلق(منافقین) و مسعود رجوی آنها را فرزندان خود خطاب می کند و می نویسد: «مجاهدین خلق، شما فرزندان نهضت آزادی هستید. در سال 1343 که در زندان بودیم، به دنیا آمدید و راه خود را پیش گرفتید بدون آنکه از خانه فرار کرده یا اخراج شده باشید.»

روزنامه حزب کارگزاران سازندگی متعلق به غلامحسین کرباسچی هم با تیتر بزرگ «بازرگان در تهران» به استقبال این تصمیم و مصوبه شورای شهر تهران می رود.

تا این ماجرا هم در تاریخ به عنوان سندی از بی توجهی مدعیان دموکراسی و حقوق شهروندی به مسائل و مشکلات مردم ثبت شود و همچنین نشان دیگری از دروغگویی این مدعیان در پیروی از خط امام راحل باشد. چنانچه امام خطر نهضت آزادی را از منافقین بالاتر می دانستند و اینان در دهه پنجم انقلاب نام خیابانی را در تهران به نام مهدی بازرگان می کنند!

ارسال نظر: