شوراها باید دژ محکمی در مقابل نفوذ، رانت و فساد باشند

کدخبر: 2359689

رئیس قوه قضاییه گفت: شوراها باید راه را برای قانونمداران باز و برای متخلفان سد کنند، چراکه شوراهای مقابله‌کننده با فساد مورد حمایت ما هستند.

حجت الاسلام رییسی رییس قوه قضاییه صبح امروز در جلسه شورای عالی استان‌ها گفت: معنویت، اخلاق، عقلانیت و عدالت پایه‌های یک شهر سالم اسلامی است.

وی افزود: مطابق قانون اساسی شوراها برای پیشرفت امور اقتصادی شهرها و روستاها تشکیل شده‌اند و تلاش شوراهای شهر و روستا باید در راستای پیشرفت امور اقتصادق و فرهنگی و... باشد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه شوراها جلوه حضور و اراده مردم است، اظهار کرد: اعضای شوراها دژ محکمی در برابر هرگونه نفوذ، رانت‌خواری و فساد و هر امری که حقوق عامه مردم شهرها و روستاها را بخواهد پایمال کند بسازند و شوراها در این جهت باید با همه بخش‌ها همکاری کنند.

وی ادامه داد: شوراها را در جهت مبارزه با کجی‌ها و انحرافاتی که حقوق عامه را ضایع می‌کنند همکار دستگاه قضایی می‌دانیم.

حجت الاسلام رییسی بیان داشت: توسعه‌یافتگی ضرورت کشور ماست اما پیشرفت‌ها نباید حقوق عامه را ضایع کند و به محیط زیست آسیب وارد کند. در کنار حقوقی که به شوراها داده شده باید دید تکالیفی که برعهده آنهاست اجرا شده یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: شوراها و پس از آن دادستان‌ها و مسئولان قضایی مستقر در استان‌ها باید مامنی باشند برای کسانیکه می‌خواهند قانون مدار باشند و در دل کسانیکه می‌خواهند به حقوق مردم و بیت‌المال دست‌اندازی کنند خوف ایجاد کنند.

رییس دستگاه قضا افزود: شوراها در حفظ حقوق عامه باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که اصلا کار به دادستانی‌ها نرسد. شورا تشکیل شده تا حافظ حقوق مردم و عامل پیشرفت شهر و روستا باشد، هرچه مانع پیشرفت و تضییع کننده حقوق مردم باشد خود شورا در برابر آن بایستد؛ ما نوبت آخر هستیم نه نوبت اول.

حجت الاسلام رییسی گفت: باید راه را برای قانونمداران باز و برای متخلفین سد کنید و شوراهای باجسارت مقابله‌کننده با زمین‌خواری و فساد حتما مورد حمایت ما هستند.

«خبرگزاری میزان»

ارسال نظر: