آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد، آب شُرب را در دیرالزور قطع کردند

کدخبر: 2359682

آمریکا و عناصر کُرد وابسته به این کشور برای تنبیه عشایر سوری مخالف خود دست به کار شدند و در اولین اقدام، ایستگاه توزیع آب آشامیدنی را تخریب کردند که آب مناطق قبیله العکیدات و سایر عشایر دیرالزور از آن تأمین می‌شد.

عشایر و قبایل سوریه به ویژه قبیله «العکیدات» اخیرا علیه حضور اشغالگرانه تروریستهای آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به این کشور، دست به تظاهرات‌های گسترده زدند.

عشایر سوریه تأکید دارند که باید عناصر آمریکایی و کُرد از خاک سوریه خارج شوند و دولت سوریه کنترل مناطق شرق و شمال شرق را بر عهده گیرد.

قبیله العکیدات که پیشگام این مبارزات است، اخیرا ارتشی تشکیل داد و تأکید کرد که با ارتش سوریه علیه عناصر آمریکایی و کُرد وارد عمل خواهد شود.

در واکنش به این اعتراضات و اقدامات عشایر، نظامیان آمریکا با تحریک شماری از عناصر کُرد، ایستگاه توزیع آب آشامیدنی را تخریب کردند که آب مناطق قبیله العکیدات و سایر عشایر دیرالزور از آن تأمین می‌شد.

منابع دولتی سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که این ایستگاه به صورت کامل تخریب شده است. ایستگاه مذکور، آب شرب ۲۵ هزار شهروند سوری در شهر «الشحیل» و روستاهای اطراف آن را تأمین می‌کرد.

این منابع ضمن هشدار نسبت به عواقب این اقدام برای کودکان و افراد سالمند، به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر دادند که عناصر آمریکایی و همپیمانان کُرد آنها شبانه وارد این ایستگاه شدند و آن را تخریب کردند.

منابع محلی و عشایر دیرالزور هم تأکید کردند که این اقدام آمریکاییها و کُردها، در واکنش به «تظاهرات اعتراض‌آمیز ساکنان [شرق سوریه] و درخواست آنان برای اخراج» این عناصر از سوریه است.

این اقدام کُردها و عناصر آمریکا در کمتر از ۲۴ ساعت از نشست قبال العکیدات صورت گرفت. این قبیله پس از این نشست، با انتشار بیانیه‌ای خواستار اخراج ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد از دیرالزور شده بود.

منابعی در اداره آب دیرالزور هم گفتند که این ایستگاه تحت سیطره عناصر کُرد و ارتش آمریکا قرار دارد که آن را تخریب کردند و قصد دارند ساکنان بومی این مناطق را تحت فشار قرار دهند

نظامیان آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد بخش اعظمی از شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند؛ مناطقی که بیشترین میادین نفتی در آن واقع شده است. هدف این عناصر، سرقت و قاچاق نفت سوریه است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: