روانکاو معروف آمریکایی: ترامپ بیمار است

کدخبر: 2359657

یک روانکاو سرشناس آمریکایی که از اساتید مدرسه پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن است ادعا کرد دونالد ترامپ از اختلال شخصیت خودشیفته (نارسیسیستیک) رنج می‌برد.

دکتر جان زینر، رئیس سابق واحد مطالعات درمان خانوادگی در انستیتوی ملی سلامت روان آمریکا این ادعا را در مصاحبه با بندی ایکس لی، روانپزشک پزشکی قانونی برای پایگاه راو استوری مطرح کرد.

دکتر لی در این مصاحبه که روز سه شنبه انتشار یافت، از این روانکاو پرسید نظرش درباره ادعاهایی که "مری لی ترامپ"، برادرزاده رئیس جمهور آمریکا درباره سلامت روان این عمویش مطرح کرده چیست؟

مری لی ترامپ، که خودش دکتر روانشناس است در کتاب خاطراتش که چندی پیش انتشار یافت ادعا کرد دونالد ترامپ یک خودشیفته است.

دکتر زینر که در زمان اشتغالش در انستیتوی ملی سلامت روان درباره اختلال خودشیفتگی تحقیق کرده عنوان کرد که با این تشخیص درباره دونالد ترامپ موافق است.

دکتر زینر تصریح کرد: یک طوفان تمام عیار ما را در هم کوبیده است، ترکیبی از همه گیری یک بیماری مرگبار همراه با شکست تمام عیار رهبری از جانب شخصی که می‌بایست مسئول جلوگیری از این وضعیت اضطراری ملی وحشتناک باشد.

او تصریح کرد: دونالد ترامپ در حق ما کوتاهی کرد چون همچون همیشه بی کفایت است و از اختلالهای روانی بسیار شدید رنج می‌برد؛ اختلالهایی که نمی‌گذارند او فراتر از نیاز شخصی خود به تحسین شدن بتواند به مسائل توجه داشته باشد.

وی افزود: اختلال روانی که او بیشتر از هر چیز به آن مبتلا است رسما به عنوان یک مورد حاد اختلال شخصیت خودشیفته شناخته می‌شود.

این روانکاو در ادامه صحبتهایش گفت: این اختلال ناتوانی در کسب احساس عزت نفس و ارزشمندی درونی در دوران بچگی و بعد از آن است. این اختلال سبب می‌شود که یک نفر ارزشمند بودن خود را کاملا وابسته به تحسین شدن از طرف دیگران بداند.

سال ۲۰۱۷ دکتر زینر ادعا کرد، وضعیت سلامت روان رئیس جمهور آمریکا یک "تهدید موجودیتی" برای جهان است چون که او قادر به پرتاب سلاح‌های هسته‌ای در هر زمانی است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: