مخالف؛ حاجی دلیگانی: مدرس خیابانی سوابق خاصی ندارد

کدخبر: 2359583

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که عدم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رصد نکردن هوشمندانه صادرات و واردات و نداشتن روحیه کار جهادی از مهمترین دلایلی است که نباید به آقای خیابانی رای اعتماد داد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بیان کرد: آقای خیابانی از نسل قدیم بازرگانی است، ایشان از نسل چرتکه و ماموران تعزیزات در مغازه‌ها و نسل نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاها است که دیگر این مفاهیم در حوزه رقابت و فناوری اطلاعات قابل درک نیست. ما با خیابانی‌ها اختلاف کارشناسی نداریم بلکه مشکل ما قانون شکنی آنها است.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا، ۷ سال ایشان فرصت داشتند برای کالاها شناسه رهگیری ایجاد کنند تا قاچاق کالا به صفر رسیده، اشتغال میلیونی ایجاد شده، گران فروشی و احتکار غیر ممکن گردد، ۲۵ میلیارد دلار تقاضا برای ارز کاهش یابد و مالیات بر ارزش افزوده به طور کامل اخذ شود، اما ایشان شناسه رهگیری و کد یکتا را برای کالاها اجرایی نکردند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای خیابانی در عملکرد خود قانون شکنی کردند و امروز نیز به جای آن که مسئولیت قاچاق کالا را برعهده بگیرند در برنامه پیشنهادی که به مجلس ارائه کردند عدد قاچاق کالا را برخلاف تحقیق و تفحص مجلس نصف کردند. آیا با بازی با اعداد، قاچاق کالا کم می‌شود؟. اگر در هر جای دیگری مدیری مانند آقای خیابانی عمل می‌کرد به عنوان اخلال در نظام اقتصادی ایشان را مجازات می‌کردند نه این که پیشنهاد وزارت به ایشان دهند.

این عضو هیات رییسه مجلس در ادامه تاکید کرد: ایشان به سایر وظایف قانونی خود در ۱۰ سال گذشته به درستی عمل نکردند. مجوزهای صنفی را در کتاب اصناف ثبت نکردند. بهترین دلیل برای رای ندادن به خیابانی سوابق ایشان است. آقای خیابانی عملکردش واضح است ایشان ۱۵ ماه در جایگاه وزیر صنعت بودند و در این مدت نیز کارشکنی کردند. مدیری که از ترس مردم نمی تواند پایش را در بازار بگذارد امروز برای گرفتن رای اعتماد به مجلس آمده است. ما نماینده کدام مردم هستیم؟.

حاجی دلیگانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر آقای خیابانی راست می‌گوید به خیابان امین حضور تهران رفته و احوال کارگرانی که برای خرید جهیزیه دخترانشان آمدند را ببیند. اگر آن کارگر بگوید که به خیابانی رای اعتماد دهم بنده نیز قبول می‌کنم. عدم توجه ایشان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، عدم رصد واردات و صادرات و نبود روحیه جهادی مهمترین دلایل عدم صلاحیت ایشان است. ما را خیابانی‌ها و مدیرانی خیابانی تحریم کردند نه دشمن. در دوره تصدی ایشان در وزارت صمت به یک نفر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شده است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: