آغاز سفر دوره‌ای پمپئو به اروپا

کدخبر: 2359549

وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه در نخستین بخش از سفر دوره‌ای خود به اروپا وارد جمهوری چک شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سفر دوره‌ای خود به اروپا را با رفتن به جمهوری چک آغاز کرد. استقرار نیرو‌های آمریکایی در لهستان، شبکه موبایل جی پنج و عدم وابستگی به انرژی روسیه از محور‌های سفر وزیر خارجه آمریکا به اروپای مرکزی اعلام شده است.

بنابر برنامه اعلام شده، وزیر خارجه آمریکا در این سفر چند روزه از کشور‌های اسلوونی، اتریش و لهستان دیدار می‌کند. او همچنین در سفر خود به جمهوری چک از شهر پیلسن در غرب بومن این کشور که یک شهر صنعتی است بازدید خواهد کرد.

«توماس پتریچ» وزیر خارجه جمهوری چک پیش‌تر با تاکید بر اینکه تقسیم استقرار نظامیان آمریکایی در اروپا موضوع گفت‌وگو‌های وزیر خارجه آمریکا در پراگ نخواهد بود، گفت: «جمهوری چک کشوری نیست که نظامیان آمریکایی به آنجا منتقل شوند. همکار‌های امنیتی‌ بر محور‌های دیگر متمرکز خواهد بود.»

گفته می‌شود وزیر خارجه آمریکا در پایان این سفر اروپایی خود روز شنبه آینده در ورشو قراردادی را درباره استقرار بیشتر نیرو‌های آمریکایی در لهستان امضا خواهد کرد.

پمپئو همچنین در اسلوونی تصمیم دارد یک تفاهم نامه درباره امنیت شبکه اینترنتی خط تلفن نسل پنجم امضا کند. او تلاش دارد در این سفر درباره تقویت عدم وابستگی به انرژی روسیه هم تبلیغ کند.

آمریکا هفته گذشته از خروج دوازده هزار نفر از نظامیان این کشور از آلمان خبر داد. قرار است بخشی از این نظامیان به آمریکا بازگردند و بخشی نیز در دیگر کشور‌های اروپایی مستقر شوند. گفته می‌شود احتمالا حدود هزار نظامی آمریکایی در لهستان مستقر شوند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: