محسن هاشمی:

مخزن انبار نفت باید از شهران خارج شود

کدخبر: 2359524

هاشمی با اشاره به اینکه تغییر شرایط در انبار نفت شهران نیازمند طرح جامع است گفت: باید مخزن در جای امنی قرار گیرد و از طریق لوله کشی توزیع سوخت صورت گیرد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش شورایاری‌ها در رصد مسائل محلات گفت: آنها می‌توانند به صورت مشورتی توصیه‌های خوبی را به اعضای شورا بدهد.

وی افزود: به منظور ایجاد انگیزه تصمیم گرفتیم رابطین به صحن بیایند و درباره مسائل صحبت کنند.

هاشمی درباره نگرانی برخی از این مساله وجود انبار نفت در محدوده شهران گفت: این موضوع سالهاست مطرح است، به خصوص از زمانیکه درباره پیش بینی وقوع زلزله بزرگی در تهران شد، مکاتبات متعددی در مجموعه شهرداری و سازمان مدیریت بحران تهران با وزارت نفت شده و گفته‌اند اگر انتقال انجام دهیم، هزینه‌های بسیاری دارد اما استحکاماتی ایجاد شده است هنوز موضوع مطرح است و تقاضای طرح جامعی داده شده است.

رئیس شورای شهر گفت: باید مخزن در جای امنی قرار گیرد و از طریق لوله کشی توزیع سوخت صورت گیرد، به این ترتیب دیگر هزار تانکر در همه شهر تردد نمی‌کنند، و جلوی بروز خطرات احتمالی گرفته می‌شود بخصوص اینکه تهران دارای شیب است و ممکن است این تانکرها در شیب تهران دچار حادثه شوند.

وی افزود: ما وزارت نفت، شرکت توزیع و پالایش نفت می‌خواهم به این موضوع توجه کنند. اما متأسفانه طرح این مساله در زمان انفجار بیروت باعث ایجاد انحراف شد ولی باید این مساله باید جدی گرفته شود و باید شاهد طرح جدیدی در تهران باشیم.

وی در خصوص حادثه انفجار بیروت و نحوه کمک رسانی شهرداری تهران به این شهر گفت: ما به عنوان کشور دوست باید حامی باشیم اما تا به حال هیچ طرح و لایحه‌ای به شورای شهر تهران برای کمک به شهر بیروت نیامده است.

وی افزود: ما قانونا اجازه نداریم چنین کمک‌هایی داشته باشیم. ولی می‌توانیم کمپین کمک از طریق مردم را ایجاد کنیم و فکر می‌کنم ارزنده باشد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: