افسر امنیتی سابق بلای تاج و تخت بن سلمان

کدخبر: 2359487

یک سایت غربی به اقدامات افسر امنیتی سابق سعودی علیه ولیعهد عربستان و نگرانی های بن سلمان از شکست رئیس جمهور آمریکا در رقابت های انتخاباتی پرداخت.

سایت «میدل ایست آی» درگزارشی نوشت که سعد الجبری افسر امنیتی سابق عربستان سعودی که در حال حاضر در کانادا به سر می برد تبدیل به بزرگترین خطر برای تاج و تخت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شده است.

بر اساس این گزارش، الجبری به مثابه دست راست ولیعهد و وزیر کشور سابق عربستان به شمار می رفت و تمام اسرار وزارت کشور را که می تواند برای بن سلمان دردسر ساز باشد می داند.

بر خلاف دیگر مسئولان نظام کنونی عربستان، الجبری پتانسیل رویارویی با ریاض را به صورت مستقیم دارد.

تمام تلاش ها برای فریفتن الجبری با هدف بازگرداندن وی به عربستان و بازداشتش ناکام مانده و ریاض اقدام به گروگان گرفتن اعضای خانواده اش کرده است. حتی نظام کنونی عربستان یک تیم برای ترور وی اعزام کرده بود که این نقشه نیز ناکام ماند.

بن سلمان بعد از کنار زدن ولیعهد سابق و نشستن بر روی کرسی وی نتوانست مشروعیتی را به دست بیاورد به همین دلیل تلاش میکند از دست همه خلاص شود از جمال خاشقجی گرفته تا الجبری.

الجبری رابطه خوبی با مسئولان آمریکایی دارد و از حمایت آنها برخوردار است. تنها امید بن سلمان برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه علیه تاج و تختش، پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است. اگر ترامپ شکست بخورد همه چیز نابود می شود.

اگر ترامپ شسکت بخورد، باد سردی بر کاخ محمد بن سلمان در ریاض وزیدن می گیرد حتی اگر وی تا آن زمان خود را پادشاه اعلام کرده باشد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: