وزیر علوم: پذیرش بدون آزمون دانشگاه داریم

کدخبر: 2359429

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با وجود فعال شدن پذیرش‌های بدون آزمون، داوطلبان ضرورتی برای شرکت در آزمون سراسری ندارند.

منصور غلامی در نشست خبری مجازی با رسانه ها به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به برگزاری آزمون های سال ۹۹ گفت: این روزها فضای جامعه بیشتر در آموزش عالی روی برگزاری آزمون ها می گذرد و آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد با تمام نقدها و تاییدهایی که بود، برگزار شد.

وی افزود: مراجع رسمی مرتبط با رعایت پروتکل های بهداشتی، آزمون دکتری را ۸۵ درصد و ارشد را ۹۱ درصد منطبق با پروتکل ها معرفی کردند و آزمون سراسری هم با دقت بیشتری در زمینه اجرای پروتکل ها برگزار می شود.

وزیر علوم درباره فرایند پذیرش بدون آزمون در دانشگاه ها، تاکید کرد: تعداد زیادی رشته و محل دانشگاهی داریم که به طور مستقیم از طریق بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان، انتخاب می شوند. ضرورتی به شرکت در آزمون برای این رشته ها وجود ندارد.

غلامی با یادآوری اینکه سال قبل هم پذیرش بدون آزمون در ۸۵ درصد رشته ها انجام شد، خاطرنشان کرد: داوطلبان این روزها می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب این رشته ها و دانشگاه ها اقدام کنند.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: