صندوق بین‌المللی پول برای کمک به لبنان شرط گذاشت

کدخبر: 2359428

مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول شرط کمک مالی مضاعف به لبنان را شفا‌سازی مالی موسسات این کشور دانست.

«کریستالینا جورجیوا» مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول، در بیانیه خود در کنفرانسی شرط کمک مالی بیشتر به لبنان را شفا‌ف‌سازی موسسات مالی این کشور عنوان کرد.

جورجیوا با اشاره به تمایل صندوق بین‌المللی پول به دوبرابر کردن کمک مالی به لبنان گفت باید موسسات این کشور اقداماتی از قبیل اصلاحات مالی را در رأس امور خود قرار دهند.

پیش از انفجار مهیب هفته گذشته در بیروت، به دلیل بحران مالی لبنان، حدود سه ماه پیش این کشور وارد مذاکراتی با صندوق بین‌المللی پول شده بود.

این مدیر اجرایی همچنین با بیان آنکه متعهد شدن به اعمال اصلاحات مالی، مبلغ هنگفتی به نفع شهروندان لبنان به ارمغان خواهد داشت، در سخنان خود بیان کرد: «آمادگی افزایش اقدامات در لبنان را داریم، اما به اتحاد این کشور نیز نیازمندیم؛ بنابراین لازم است تمام موسسات مالی در لبنان برای اجرای اصلاحات متحد شوند.»

روز گذشته در کنفرانسی با موضوع کمک به لبنان، اعضای حاضر وعده کمک ۲۹۸ میلیون دلاری به بیروت را مطرح کردند.

سه‌شنبه هفته گذشته انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که موج انفجار در کیلومتر‌ها دورتر از محل انفجار شنیده شد.

پیش از این اعلام شده شمار قربانیان انفجار در پایتخت لبنان به ۱۵۴ تن رسیده است. همچنین ۶ هزار تن در این انفجار زخمی شده اند. منابع بیمارستانی لبنان اعلام کرده اند ۱۲۰ نفر از زخمی‌ها شرایط بسیار بدی دارند. همچنین از سرنوشت ۴۰ شهروند لبنانی پس از این انفجار خبری در دست نیست.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: