مراقبت از سالمند در منزل

کدخبر: 2359426

سالمندی دو.رانی از زندگی می­باشد که تمام انسان­ها با گذر طول عمر آن را تجربه می­کنند. دوران سالمندی یکی از دوره­های حساس در زندگی افراد است. بسیاری از افراد در دوران سالمندی خلق و خوی متفاوت دارند و درنتیجه برای نگهداری از آنان که وظیفه­ی هر خانواده­ای می­باشد، می­بایست رفتار و برخورد مناسب با احوال آن­ها را در مقابلشان داشت.

نسیم آنلاین : سالمندی دو.رانی از زندگی می­باشد که تمام انسان­ها با گذر طول عمر آن را تجربه می­کنند. دوران سالمندی یکی از دوره­های حساس در زندگی افراد است. بسیاری از افراد در دوران سالمندی خلق و خوی متفاوت دارند و درنتیجه برای نگهداری از آنان که وظیفه­ی هر خانواده­ای می­باشد، می­بایست رفتار و برخورد مناسب با احوال آن­ها را در مقابلشان داشت.

بسیاری از خانواده­ها به سبب مشکلات زندگی و دغدغه­های روزانه­ی خود قادر به نگهداری از سالمند نیستند. در چنین شرایطی استفاده از خدمات مراقبت از سالمند در منزل راه مناسبی برای نگهداری از سالمندان محسوب می­شود. پرستار مسئول این امر، با تمام نیازهای افراد سالمند آشنایی کامل دارد و می­تواند راحت­تر از یک فرد عادی این نیازها را برطرف کند. مراقبت از سالمند در منزل شامل ارائه­ی خدمات بهداشتی و نگهداری از سالمند بوده و با خدمت پرستار سالمند بیمار در منزل که به منظور نگهداری از سالمند بیمار ارائه می­شود متفاوت است.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا بخشی از خدمات خود را مختص سالمندان عزیز ارائه می­دهد که یکی از این خدمات مراقبت از سالمند در خانه می­باشد. مجموعه­ی هوم کا با کمک پرستاران زبده­ی خود قادر به ارائه­ی این خدمات با بالاترین کیفیت ممکن می­باشد.

این مجموعه همچنین ارائه کننده­ی خدمات دیگری از جمله فیزیوتراپی در منزل، درمان زخم در منزل ، کاردرمانی در منزل و... می‌باشد.

وظایف پرستار در مراقبت از سالمند در منزل

کهولت سن برای افراد معمولا همراه با بروز بیماری و ایجاد ناراحتی­های جسمی و روانی می­شود. در برخی از افراد ایجاد بیماری موجب ناتوانی فرد سالمند در انجام بسیاری از کارهای خود می­شود. از جمله وظایف چرستار دز مراقبت از سالمند در منزل می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کمک به سالمند در حرکت در صورت وجود معلولیت یا ناتوانی حرکتی
  • توجه به تغذیه و رژیم غذایی مناسب برای سالمند
  • رسیدگی به امور شخصی و نظافت سالمند
  • برنامه­ریزی مناسب برای انجام تفریحات سالمند
  • توجه به زمان­بندی داروهای تجویز شده از سوی پزشک
  • توجه به علائم بیماری سالمند

موارد فوق از جمله وظایف پرستار در مراقبت از سالمند در منزل می­باشد.

نکته­ی قابل توجه در این بخش، مشورت پرستار و ارائه­ی شرح حال بیمار به پزشک می­باشد. پرستار می­بایست در صورت تشدید علائم بیماری در سالمند، در اولین فرصت ممکن موضوع را با پزشک در میان بگذارد. در این حالت، مجموعه­ی هوم کا این قابلیت را دارد تا با انجام هماهنگی­های مورد نیاز، امکان بهره­مندی سالمند از خدمات پزشک در منزل را در کمترین زمان ممکن فراهم آورد.

مجموعه­ی هوم کا به عنوان یکی از بهترین و با تجربه­ترین مجموعه­های ارائه کننده­ی خدمات درمانی و پرستاری، ارائه کننده­ی خدمات مراقبت از سالمند در منزل می­باشد. این مجموعه با بهره­گیری از برترین پرستارن فارغ­التحصیل از دانشگاه­های معتبر کشور، قادر به انجام وظایف خود به بهترین نحو ممکن می­باشند.

ویژگی­های پرستار در مراقبت از سالمند در منزل

نگهداری از سالمند امری است که محتاج تخصص بالاست. انجام کارهای سالمند نیازمند صبر و حوصله­ی بالای پرستار می­باشد. علاوه بر صبر و حوصله­ی بالا، برخی دیگر از ویژگی­های مورد نیاز پرستار در مراقبت از سالمند در منزل به شرح زیر می­باشند:

  • دلسوزی و همدلی
  • رسیدگی به امور سالمند
  • سلامت جسمی و روانی
  • آشنایی با علوم روانشناختی و روانشناسی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

بدون شک برای کمک به انجام امور سالمند داشتن فیزیک بدنی مناسب نیز یکی از ملزومات پرستار می­باشد.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا به کمک تیم قوی پرستاری خود، قادر به انجام خدمات مراقبت از سالمند در منزل در نهایت دقت و کیفیت می­باشند.

مزایا مراقبت از سالمند در منزل

در سال­های اخیر و با افزایش نرخ رشد جمعیت و اضافه شدن به تعداد سالمندان، نیاز خانواده­ها برای استفاده از خدمات مراقبت از سالمند در منزل افزایش یافته است. حضور سالمند در منزل و نگهداری از او در محیط خانه، یکی دیگر از مزایای مراقبت از سالمند در خانه می­باشد. حضور سالمند در منزل تاثیر بسزایی بر روحیه و شادابی سالمند دارد. علاوه بر این، سالمند حس اضافی بودن را نکرده و اعتماد به نفس از دست داده­ی خود به علت کهولت سن را دوباره به­دست خواهد آورد.

حضور پرستار در کنار سالمند علاوه بر افزایش روحیه­ی سالمند، انجام کارهای روزانه­ی سالمند را نیز آسان­تر می­کند. کمک پرستار به سالمند در انجام کارهایی که سالمند به تنهایی از عهده­ی انجام آن­ها برنمی­آید، یکی دیگر از مزیت­های مراقبت از سالمند در منزل می­باشد و موجب آرامش خاطر و راحتی سالمند می­گردد.

دریافت خدمات با کیفیت، نیازمند استفاده از یک پرستار آموزش دیده و حرفه­ای می­باشد و استفاده از یک پرستار مناسب در گرو انتخاب یک مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری ایده­آل مانند مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا است. مراقبت از سالمند در منزل تخصص هوم کا می­باشد.

نکات مراقبت از سالمند در منزل

مراقبت از سالمند در منزل شامل ارائه­ی خدمات بهداشتی و نگهداری از سالمند می­شود. حضور دائم پرستار در منزل فرد سالمند، می­تواند کمک بسیار زیادی به راحتی و آرامش خاطر سالمند کند.

یکی از مهمترین نکات مراقبت از سالمند در خانه بهره­گیری این خدمت از سوی مجموعه­های درمانی و پرستاری معتبر می­باشد. یک مجموعه­ی معتبر به کمک استفاده از پرستان متخصص و با تجربه، توانایی بالاتری برای ارائه­ی خدمات خواهد داشت. اگر فرد پرستار آگاهی­های لازم درباره­ی نکات مهم در مراقبت از سالمند در منزل را نداشته باشد، امکان بروز مشکلات و به خطر افتادن سلامتی فرد سالمند بالاتر می­رود.

هزینه مراقبت از سالمند در منزل

تنوع مسئولیت­های پرستار و زمان مورد نیاز برای انجام آن­ها از مهمترین پارامترهای تعیین هزینه­ی مراقبت از سالمند در منزل می­باشد. برخی از خانواده­ها به علت توانایی در صرف وقت برای سالمند خود، به صورت نیمه وقت و ساعتی از خدمات پرستاری سالمند استفاده می­کنند. این درحالی است که بسیاری دیگر از خانواده­ها ترجیح می­دهند به­صورت شبانه­روزی از خدمات مراقبت از سالمند در خانه بهره گیرند.

خانواده­ی سالمند در صورت نیاز می­توانند مسئولیت و انجام یکسری دیگر از کارهای مربوط به فرد سالمند را به پرستار بسپارند. در صورت تقبل پرستار برای انجام کارهای مربوطه، هزینه­ی مراقبت از سالمند در منزل تغییر خواهد کرد.

قیمت مراقبت از سالمند در منزل برای مجموعه­ی هوم کا بر اساس تعرفه­های پیشنهادی وزارت بهداشت تعیین و ساعتی از خدمات پرستاری سالمند استفاده می­کنند. این درحالی است که بسیاری دیگر از خانواده­ها ترجیح می­دهند به­صورت شبانه­روزی از خدمات مراقبت از سالمند در خانه بهره گیرند.

خانواده­ی سالمند در صورت نیاز می­توانند مسئولیت و انجام یکسری دیگر از کارهای مربوط به فرد سالمند را به پرستار بسپارند. در صورت تقبل پرستار برای انجام کارهای مربوطه، هزینه­ی مراقبت از سالمند در منزل تغییر خواهد کرد.

قیمت مراقبت از سالمند در منزل برای مجموعه­ی هوم کا بر اساس تعرفه­های پیشنهادی وزارت بهداشت تعیین شده و در نتیجه غالب خانواده­ها توانایی پرداخت هزینه­های آن و بهره­گیری از این خدمت را دارند.

خدمات مراقبت از سالمند در منزل با مجموعه­ی هوم کا

مراقبت از سالمند در منزل یکی از خدمات پرستاری قابل ارائه از سوی مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا می­باشد. برای استفاده از این خدمت، پس از ثبت سفارش از سوی متقاضیان، کارشناسان مجموعه اطلاعات مورد نیاز را از فرد درخواست کننده می­گیرند. این اطلاعات اولیه شامل سن سالمند و بیماری او می­باشد.

کارشناسان مجموعه با توجه به اطلاعاتی که به­دست می­آورند، پرستار مناسب با سالمند را برای انجام خدمات مراقبت از سالمند در خانه انتخاب می­کنند و به خانواده­ی سالمند معرفی می­نمایند. هدف این مجموعه در اولویت نخست، رضایت افراد از نوع انجام خدمات می­باشد.

ارسال نظر: