مخالفت نیمی از مردم آلمان با استقرار بمب‌های اتمی آمریکا

کدخبر: 2359374

بیش از نیمی از مردم آلمان مخالف استقرار بمب‌های اتمی و ادامه حضور قوای آمریکادر آلمان هستند.

بیش از نیمی از مردم آلمان مخالف استقرار بمب‌های اتمی و ادامه حضور قوای آمریکادر آلمان هستند.

به نوشته نشریه «بیزینس اینسایدر» در نظر سنجی‌هایی که در آلمان و به سفارش خبرگزاری رسمی این کشور از سوی موسسه «یوگو» چندی قبل انجام شد،47 درصد شرکت کنندگان با کاهش قوای آمریکا از آلمان موافق بودند. در این نظرسنجی که با مشارکت 2067 نفر انجام شد 25 درصد به طور کامل موافق خروج قوای آمریکا از آلمان و 32 درصد موافق تداوم حضور نظامیان آمریکا در آلمان بودند.

از دیگر نکات حائز اهمیت در این نظرسنجی افزایش مخالفتها با استقرار بمبهای اتمی آمریکا در آلمان بود به طوریکه 66 درصد خواستار خارج شدن بمبهای اتمی آمریکا از خاک آلمان شدند و تنها 19 درصد موافق با ادامه استقرار این بمب‌ها در آلمان بودند. بنابر گزارش‌ها آمریکا 20 بمب اتمی در پایگاهی در جنوب غربی آلمان مستقر کرده است.

این در حالی است که یک سازمان غیردولتی مدافع محیط زیست که دفتر آن در هلند قرار دارد هشدار داده انفجار بمب هسته‌ای در آلمان به کشته شدن صدها هزار منجر خواهد شد. سازمان «گرین‌پیس» (صلح سبز) بر همین اساس از آمریکا خواسته زرادخانه کوچک سلا‌ح‌های اتمی‌ خود در آلمان را از این کشور خارج کند.

گزارش سازمان صلح سبز در آستانه هفتاد و پنجمین سالگرد حمله اتمی آمریکا به شهر هیروشیما منتشر شده است. سخنگوی دفتر این سازمان در آلمان در بیانیه‌ای گفت: «کشتارهای جمعی، مثل آنچه در حمله اتمی به ژاپن رخ داد نباید هرگز رخ دهند.» در ادامه این بیانیه از دولت آلمان خواسته شده اطمینان حاصل کند سلاح‌های اتمی آمریکا به همراه سربازان این کشور از پایگاه هوایی «بوشل» خارج می‌شوند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: