سازمان سیا پشت دولت ترامپ را خالی کرد

کدخبر: 2359356

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد دولت چین تلاش کرده از طریق یک شبکه اجتماعی به اطلاعات شهروندان آمریکایی دسترسی پیدا کند

«آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا (سی‌آی‌اِی) در گزارشی نوشته است دولت چین به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی در شبکه اجتماعی چینی «تیک تاک» دسترسی پیدا نکرده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی اِن» به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز»، تحلیلگران سازمان جاسوسی سیا در گزارشی به کاخ سفید متذکر شدند «هیچ شواهدی» از تلاش دولت چین جهت دست‌یابی به اطلاعات شخصی کاربران تیک تاک وجود ندارد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مقامات دولت آمریکا در صدد هستند به بهانه نگرانی‌های امنیتی، حضور شرکت‌های چینی در این کشور را محدود کنند.

شرکت تیک تاک قرار است روز سه‌شنبه با تنظیم شکایتی، دستور اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص این شرکت را به چالش بکشد.

ترامپ دستور داده شرکت چینی تیک تاک تا ۱۵ سپتامبر فرصت دارد خریداری آمریکایی پیدا کند و در غیر این صورت فعال آن در خاک این کشور به طور کامل ممنوع می‌شود.

گفته می‌شود تا کنون شرکت‌های آمریکایی «ماکروسافت» و «توئیتر» برای خرید تیک تاک ابراز تمایل کرده‌اند.

دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که شرکت توییتر (TWTR.N) با گروه چینی ByteDance که صاحب اپلیکیشن تیک تاک است، وارد گفت‌وگو شده است تا برای خرید عملکردهای این برنامه در آمریکا ابراز تمایل کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: