تیک تاک علیه کاخ سفید شکایت می‌ کند

کدخبر: 2359323

پس از اتفاقات پیش آمده، مسئولان شبکه اجتماعی تصمیم گرفته‌اند شکایتی علیه بی‌قانونی دولت ترامپ و کاخ سفید تنظیم کنند.

مدتی است که ترامپ به طور کاملا آشکار در حال مقابله با شرکت‌های بزرگ فناوری چینی است. ابتدا کار خود را با تحریم روابط تجاری با هوآوی آغاز کرد و اکنون تیک تاک را تهدید می‌کند. اما این بار توسعه دهندگان این شبکه اجتماعی قصد دارند کار دیگری در جواب به رفتار‌های اخیر ترامپ و کاخ سفید انجام دهند.

یکی از سایت‌های خبرگزاری فناوری به تازگی اطلاعاتی منتشر کرده که به سرعت در فضای مجازی پخش شده است. به گفته این سایت فناوری، تیک تاک قصد دارد برای مقابله با کار‌هایی که ترامپ و دولت آمریکا در مقابل شرکت‌های چینی به خصوص شبکه اجتماعی آن‌ها انجام می‌دهند شکایتی تنظیم کرده و آن را تا ۱۱ اوت به دادگاه بفرستد.

دلیل شکایت مسئولان تیک تاک از دولت ترامپ

این شکایت بر اساس یکی بند‌های قانون اساسی آمریکا تنظیم شده است و بر اساس آن، قانون‌گذاری در این کشور جزو وظایف کنگره و مجلس سنا بوده و ترامپ با بن کردن تیک تاک در حال انجام دادن عملی غیرقانونی است. البته این همه ماجرا نیست؛ آمریکا حتی به توسعه دهندگان شبکه اجتماعی محبوب تیک تاک اجازه دفاع از خود را نداده‌ است و همین مسئله باعث خشم زیاد مسئولان آن شده است. سخنگوی این شرکت گفته است که دولت آمریکا به مسئولان این شرکت حق دفاع از خود در برابر اتهام وارده در مورد نقض امنیت ملی آمریکا را نداده و این مسئله موجب خشمگینی آن‌ها شده و اکنون می‌خواهند در این زمینه نیز اعتراض کنند.

مطمئنا دولت آمریکا از موفق شدن رقیب تجاری چینی خود بسیار نگران است و دوست ندارد تمام جهان توسط این شرکت تسخیر شود، به همین دلیل مشکلات متعددی را برای کمپانی‌های مختلف این کشور از جمله هوآوی و تیک تاک ایجاد کرده است. این اولین باری نیست که آمریکا قصد دارد جلوی پیشرفت یک کشور دیگر را بگیرد و نمی‌تواند موفقیت شرکت‌هایی که ملیت غیرآمریکایی دارند را تحمل کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: