محمد عبدالهی

هوک و کمپین ضد ایرانی

کدخبر: 2359292

برایان هوک هم رفت؛ او مسئول گروه «اقدام» علیه ایران بود؛ اما مثل خیلی از دشمنان ایران، نه ایران را خوب می شناخت، نه ملت ایران را.

محمد عبدالهی

برایان هوک هم رفت؛ او مسئول گروه «اقدام» علیه ایران بود؛ اما مثل خیلی از دشمنان ایران، نه ایران را خوب می شناخت، نه ملت ایران را. این بود که «اقداماتش» هرچند هم ظاهرا قوی، نهایتا به دیوار برخورد کرد!

ترامپ، شکست خورده ی بلند پروازی را برکنار کرده و شکست خورده ی بلند پرواز دیگر را بر جای او می نشاند. هوک در کمپین بی نتیجه فشار حداکثری و آدامز(جانشین هوک) در تقویت موقعیت دولت خودخوانده گوایدو در ونزوئلا!

هوک اقدام علیه ایران را با فوتوشاپ خواندن موشک های ایران شروع کرد؛ همان موشک فتوشاپی که گلوبال هاوک را سرنگون و عین الاسد را شخم زد! فشار حداکثری را هم با تصور شورش در ایران و تسلیم جمهوری اسلامی به مذاکره در پیش گرفت و تصورش را نمی کرد ایرانی ها این فشار را تاب بیاورند.

در حالی که اندیشکده های آمریکایی چندین ماه است شکست سیاست فشار حداکثری را اعلام کرده و تغییر تاکتیک ایالات متحده نسبت به ایران را توصیه می کنند، امروز با استعفا (یا برکناری) برایان هوک، شکست این سیاست عملا به دنیا اعلام شد.

سیاست فشار حداکثری ترکیبی از فشار اقتصادی، انزوای دیپلماتیک و بازدارندگی نظامی بود. هوک دو ماه پیش گفته بود اگر در هر یک از این مولفه ها شکست بخوریم، با قواعد مورد نظر ایران به بازی گرفته خواهیم شد!

آیا استعفا یا برکناری هوک نتیجه همین به بازی گرفته شدن ایالات متحده توسط جمهوری اسلامی ایران است؟

ارسال نظر: