جان بولتون: عراق باید تجزیه شود

کدخبر: 2359270

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا از کردها خواست که خود را برای مرحله پس از انتخابات آمریکا آماده کنند.

«جان بولتون»، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه کُردزبان روودا گفت: «به اعتقاد من تجزیه عراق بسیار سودمند است و آمریکا باید دست کم کشور کُرد در این بخش از کردستان در عراق را به رسمیت شناسد. اما این موضوع در ارتباط با کردها در کشورهای دیگر منطقه سخت‌تر است. آمریکا باید با این موضوع به صورت استراتژیک برخورد کند، زیرا ممکن است نتیجه آن بسیار مهم و مثبت باشد.»

بولتون در ادامه گفت: «به نظر من آمریکا سیاست اثرگذاری را درباره کُردها اتخاذ نکرده است و ما با این وجود با کشورهای دیگر به ویژه در اروپا که گاهی زمینه­ اتخاذ اقدامات بزرگ برای تشکیل دولت کرد را فراهم و گاهی در این مسیر مانع‌تراشی کردند، تفاوتی نداریم.»

وی افزود: «بسیار مهم است که کُردها روابط خود را با وزارت خارجه آمریکا، کنگره و پنتاگون حفظ کنند. کُردها از این سه نقط حمایت بزرگ‌تری دریافت می­کنند که یکی از دلایل اصلی آن جنگ مشترک با داعش است.»

بولتون گفت: «گمان نمی­کنم خطری در آینده کردها را تهدید کند و آمریکا نیز تغییر خاصی در این نقطه پیش از انتخابات ایجاد نخواهد کرد. دونالد ترامپ نمی‌­خواهد دست به اقدامی بزند که در روز انتخابات برای وی مشکل ایجاد کند.»

وی گفت: «به اعتقاد من کُردها باید خود را برای مرحله پس از انتخابات آمریکا آماده کنند، فرقی ندارد ترامپ یا جو بایدن، کدام یک پیروز شوند، زیرا رئیس‌جمهوری جدید در ماه نوامبر ماموریت خود را به عهده خواهد گرفت و احتمال ایجاد تغییر در سیاست آمریکا چه به سمت بهتر یا بدتر وجود دارد.»

«خبرگزاری ایلنا»

ارسال نظر: