اتحاد عشایر شرق سوریه علیه اشغالگری آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد

کدخبر: 2359253

رئیس شیوخ قبیله «طی» سوریه با انتشار بیانیه‌ای، از عشایر حاضر در خاک این کشور خواست که برای مقابله با هر گونه اشغالگری خارجی متحد شوند.

اخیرا اقدامات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (وابسته به آمریکا) علیه عشایر شمال شرق و شرق سوریه افزایش یافته است.

«محمد فارس العبد الرحمن» رئیس شیوخ قبیله «طی» سوریه با انتشار بیانیه‌ای، از عشایر حاضر در خاک این کشور خواست که برای مقابله با هر گونه اشغالگری خارجی متحد شوند.

روزنامه الوطن ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، حمله به سران قبایل «العکیدات» و «البکاره» در استان دیرالزور (شرق سوریه) غیر قابل پذیرش است؛ حمله‌ای که باعث شد «مطشر حمود الهفل» از شیوخ العکیدات و «علی سلمان الویس» از سران البکاره کشته شوند.

العبد الرحمن تأکید کرد، عامل این «اقدام جنایتکارانه، طرف‌هایی هستند که در پی ایجاد هرج‌ومرج، فتنه‌افروزی و بر هم زدن وضعیت منطقه فرات هستند تا برنامه‌های خاص خود را اجرایی کند».

این شیخ عرب تصریح کرد: «ما در قبیله طی اعلام می‌کنیم که با خویشاوندان خود در قبایل العکیدات و البکاره متحد هستیم و برای مقابله با تروریسم، در یک سنگر قرار داریم».

وی خاطر نشان کرد: «آنچه در دیرالزور رخ داد، شاید در استان الحسکه تکرار شود... من از جایگاه قبیله‌ای و اجتماعی خود خواستار اتحاد قبایل منطقه شرق برای مقابله با هر گونه اشغالگری خارجی هستم».

سه‌شنبه هفته جاری نیز شمار زیادی ساکنان استان دیرالزور در اعتراض به حضور اشغالگرانه عناصر آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد دست به اعتراضات گسترده زدند که به درگیری فیزیکی بین طرفین منجر شد.

آمریکایی‌ها به همراه عناصر وابسته به خود در شرق و شمال شرق سوریه به صورت غیر قانونی حضور دارند تا بتوانند نفت سوریه را غارت کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: