رئیس‌جمهور مانع افزایش قیمت مصالح ساختمانی شود

کدخبر: 2359140

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: این روزها شاهد افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی هستیم که ضرورت دارد رئیس جمهور مانع این گرانی شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی، گفت: رئیس جمهور باید از افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح ساختمانی اعم از آهن، میلگرد، آجر و سیمان جلوگیری کند.

وی بیان کرد: مطابق با اصل سی و یکم قانون اساسی، داشتن مسکن متناسب حق هر فرد و خانواده ایرانی است و قانون، دولت را موظف کرده است تا زمینه اجرای این قانون را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی، طرح، برنامه و سیاست مناسبی در واگذاری زمین ارزان قیمت ندارد و از سوی دیگر وزارت اقتصاد و امور دارایی هم تسهیلات کم بهره ویژه خرید مسکن به مردم اعطا نمی‌کند.

حاجی دلیگانی افزود: افزایش اقلام و مصالح ساختمانی اعم از آهن و میلگرد و ناتوانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مهار و تثبیت قیمت‌ها، دستیابی به مسکن را محال و غیرممکن ساخته است.

وی تصریح کرد: لازم است رئیس جمهور تدبیری بیاندیشند تا مشکل مردم در حوزه مسکن حل و فصل شود و باید وی مانع گرانی‌های افسارگسیخته در حوزه مسکن شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: