تشکیل کمیته بررسی پروتکل های بهداشتی کنکور

کدخبر: 2359048

وزیر بهداشت از تشکیل کمیته بررسی پروتکل های بهداشتی برگزاری کنکور با حضور نمایندگانی از مجلس، وزارت بهداشت و وزارت علوم خبر داد.

دکتر سعید نمکی پس از پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که عصر امروز به منظور تعیین تکلیف زمان برگزاری کنکور برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین دغدغه همه ما حفظ سلامت داوطلبان و همه ملت ایران بود. واقعا هر فرزند این سرزمین را فرزند خودمان می دانیم همانطور که هر سالخورده این سرزمین را پدر و مادر خودمان می دانیم.

وی در ادامه تصریح کرد: جلسه امروز که جلسه مفصلی بود به بحث درباره جنبه های مختلف برگزاری کنکور پرداختیم و برای اینکه همه از این بلاتکلیفی همه در بیایند موارد مورد جمع بندی، وفاق و همدلی همگان قرار گرفت تا بتوانیم نتیجه مطلوبی از این نشست داشته باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نتیجه جلسه و گفت و گو و بحث چند ساعته دیروز و امروز این بود که ما کمیته ای را تشکیل بدهیم که اعضای این کمیته رییس دو کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس به علاوه نماینده کمیسیون اجتماعی و فرهنگی و همچنین تعدادی از نمایندگان که منتخب این کمیسیون ها خواهد بود در کنار همکاران من در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور یکبار دیگر پروتکل های بهداشتی برگزاری آزمون را مرور کنند.

دکتر نمکی گفت: پروتکل های بهداشتی برگزاری کنکور را سخت گیرانه تر از آزمون دکتری که برگزار شد انجام میدهیم و نهایتا با سخت گیری بیشتر در سه مرحله "نقل و انتقال داوطلبان به حوزه های امتحانی"،" داخل حوزه های امتحانی" و "هنگام خروج از حوزه و بازگشت به منزل" پروتکل ها را سخت گیرانه تر دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه قرار شد که در مناطق مختلف و بر حسب شرایط منطقه پروتکل‌های بهداشتی تغییر کنند، گفت: دکتر شهریاری رییس کمسیون بهداشت و درمان مجلس مثالی را از سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه گرمسیری عنوان کرد. قطعاً در چنین شرایط و اوضاع که آب و هوای متفاوتی باید فاصله‌ها و پروتکل‌ها را متفاوت ببینیم. بنابراین قرار شد فضای اشغال هر سالن و یا حوزه ۲۰ درصد بیشتر نباشد و فاصله گذاری ها حداقل ۲ متر باشد.

به گفته وزیر بهداشت؛ در این جلسه همچنین قرار شد داوطلب یا دانش آموز اگر ماسک و پک بهداشتی داشت یا نداشت،مسئولان برگزاری آزمون جداگانه برای آنها ماسک و پک تهیه کنند و به آنها تحویل دهند. ممکن است استفاده از ماسک برای داوطلب طی چند ساعت مشکل باشد و بخواهد آن را تعویض کند که در این زمینه نیز با داوطلب همکاری می‌کنیم. قرار شد ناظران وزارت بهداشت از همکاری بسیج، نمایندگان و سازمان‌های مردم نهاد کمک بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد که در نهایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنکور را در موعد مقرر برگزار کنیم اما تضمین را خواهیم داشت که با رعایت مردم و ناظران حتی یک داوطلب هم دچار مشکل و بیماری نشود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: