اعلام زمان تصمیم‌‎گیری مجلس درباره کنکور

کدخبر: 2358961

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصمیم‌گیری درباره برگزاری کنکور در نشست فردا با حضور مسئولان امر خبر داد.

علیرضا منادی‌سفیدان پس از پایان نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری که در محل صحن مجلس برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مأموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون آموزش محول کرد، نشستی فوق‌العاده با حضور وزرای علوم، ورزش و بهداشت برگزار شد و موافقان و مخالفان برگزاری کنکور نگرانی‌های خود را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: مخالفان برگزاری آزمون معتقد بودند، کنکور نباید در زمان فعلی برگزار شود، چرا که با پیک بیماری در پاییز برگزاری کنکور سخت‌تر خواهد شد.

منادی‌سفیدان یادآور شد: نمایندگان در نشست امروز تعهدات سنگینی را مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور برای برگزاری بهتر کنکور با تراکم پایین‌تر تا یک پنجم آزمون دکترای از رئیس سازمان سنجش طلب کردند و خواستار توزیع پک‌های بهداشتی بین داوطلبان و افزایش ناظران برگزاری کنکور شدند.

وی تصریح کرد: همچنین وزیر ورزش و جوانان نیز اختصاص ۸ هزار ورزشگاه برای برگزاری کنکور را به مسوولان برگزارکننده وعده داد تا آزمون به نحوه بهتری برگزار شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: با همه توضیحات و تأکیدات دستگاه‌های اجرایی نمایندگان به شکل کامل قانع نشدند.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا مقرر شد با پیشنهاد وزیر بهداشت جلسه‌ای با حضور موافقان و مخالفان، وزراء بهداشت و علوم و بنده نشستی تشکیل شود و بضاعت‌های اجرایی این آزمون مهم را ارزیابی کنیم که آیا امکان برگزاری کنکور در مقطع کنونی وجود دارد یا خیر.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بیان داشت: برآورد شخصی بنده از نظر کمیسیون این است که تعداد اکثریت کمیسیون‌ موافق برگزاری کنکور بودند با این حال تصمیم‌گیری نهایی در نشست فردا اتخاذ خواهد شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: