کرونا و اعلام «وضعیت فاجعه بار» در استرالیا

کدخبر: 2358939

شبکه تلویزیونی «اس بی اس: اسرالیا روز یکشنبه گزارش داد که در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، دولت این کشور به منظور پیشگیری از گسترش هرچه بیشتر این ویروس با اعلام «وضعیت فاجعه بار» در ملبورن پایتخت مقررات منع عبور و مرور وضع و در ویکتوریا نیز مرحله چهار هشدار عمومی اعلام کرد.

شهروندان ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا، در حال حاضر در قرنطینه به سر می برند اما همانطور که تلاش ها برای کنترل این ویروس ادامه دارد، هفته گذشته شمار زیادی مورد ابتلا به کرونا (کووید-۱۹) در این کشور ثبت شده است.

روز یکشنبه دوم اوت (۱۲ مرداد)، ایالت "ویکتوریا"، دومین ایالت پر جمعیت استرالیا، ۶۷۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسانده است که ۷ مورد آن منجر به مرگ شده است.

«دانیل اندروز»، نخست وزیر ایالت ویکتوریا در یک نشست خبری تلویزیونی گفت: قوانین فعلی روزانه می تواند از هزاران مورد ابتلا، ده ها هزار مورد مراجعه به بیمارستان و موارد بسیاری که به مرگ منجر می شود، روند جلوگیری کند اما سرعت این قوانین در پیشگیری به اندازه کافی سریع نیست.

قانون منع رفت و آمد هر روز از ساعت ۲۰ تا ساعت ۵ صبح ادامه خواهد داشت و افراد تنها برای رفتن به محل کار حق ترک منازل خود را دارند؛ ساکنان اجازه نخواهند داشت تا بیش از ۵ کیلومتر از خانه

خود دور شوند و ورزش کردن تنها محدود به یک بار در روز می‌شود و تنها یک نفر در هر خانه اجازه دارد تا برای خرید از خانه خارج شود.

رستوران ها و کافه از ارایه خدمات خودداری می کنند و کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار می شود.

پس از موفقیت سریع استرالیا در کاهش شیوع ویروس در مقایسه با دیگر کشورها و داشتن نزدیک به ۱۸ هزار مبتلا و ۲۰۰ جان‌ باخته، میزان ابتلا به کرونا در ویکتوریا سیر صعودی به خود گرفت که موجب برقراری دوباره قرنطینه و محدودیت‌ها شد.

این وضعیت فاجعه بار به پلیس ویکتوریا اختیارات بیشتری می دهد تا مردم را مجاب به پیروی از دستورالعمل های بهداشت عمومی کند. محدودیت ها در دیگر شهرهای استرالیا کمتر از ملبورن خواهد بود.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: