اردوغان ادعا کرد کشورش امید مظلومان منطقه و جهان است

کدخبر: 2358932

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش امید مظلومان منطقه و جهان شده و از حقوق آن‌ها دفاع می‌کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در واکنش به برگزاری محدود مراسم حج گفت کعبه امسال به سبب شمار محدود حج گزاران احساس حزن و اندوه می‌کند؛ همچنانکه وی تأکید کرد ترکیه امید مظلومان منطقه و جهان شده و از حقوق آن‌ها دفاع می‌کند.

اردوغان در سخنانی از طریق ویدئوکنفرانس در نشست حزب عدالت و توسعه که به مناسبت عید قربان برگزار شده بود، تصریح کرد: این حزب به فعالیت خود برای افزایش شمار دوستان و کاهش دشمنان داخلی ادامه می‌دهد.

او در ادامه تصریح کرد: کعبه مشرفه به سبب آنکه شمار اندکی فریضه حج را سال جاری به انجام رساندند، احساس اندوه می‌کند. اردوغان در ادامه تصریح کرد: بسیاری از مسلمانان مظلوم سراسر جهان، از سوریه و فلسطین گرفته تا منطقه ترکستان عید قربان را در میان غم و اندون سپری کردند. ترکیه در سایه ۱۸ سال حکومت حزب عدالت و توسعه، به منزله منبع امیدی برای تمامی مظلومان منطقه و سرتاسر جهان شده و کشوری است که از حقوق آن‌ها حمایت می‌کند.

او همچنین درباره تبدیل موزه «ایاصوفیه» به مسجد نیز گفت: بازگشایی ایاصوفیه به عنوان محلی برای عبادت در تاریخ ۲۴ ژوئیه و پس از ۸۶ سال، بر سعادت و شادمانی عید قربان افزود.

گفتنی است در مراسم حج امسال تنها هزار نفر از افرادی که ساکن عربستان بودند، اجازه داشتند تا در این مراسم شرکت کنند. این در حالی است که در سال گذشته، مراسم حج با حضور حدود دو و نیم میلیون نفر از سرتاسر جهان برگزار شده بود.

همچنین وزارت کشور عربستان سعودی تأیید کرده بود هر کسی که بدون داشتن مجوز به اماکن مقدسه وارد شود، ده هزار ریال سعودی (معادل با دو هزار و ۶۶۶ دلار) جریمه خواهد شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: