وزیر کشور: محرم را به نحو احسن برگزار می‌کنیم

کدخبر: 2358908

وزیر کشور درباره عزاداری محرم گفت: قرار شد دستگاه‌های که نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارند ظرفیت خود را بکار بگیرند تا محرم متفاوت داشته باشیم و ضمن رعایت پروتکل‌های یهداشتی، بتوانیم مراسم را به نحو احسن برگزار کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه صدوسی‌وسومین جلسه شورای اجتماعی کشور طی سخنانی اظهار داشت: امروز جلسه دیگری از شورای اجتماعی را داشتیم که چند دستور در این نشست مطرح شد، یکی از مباحث گسترش کار دستگاه‌های متولی بهزیستی درباره امر مشاوره در ازدواج و طلاق بود. زحماتی که در مراکز مشاوره طبق مصوباتی بوده ردر سراسر کشور ارائه شد.

وی افزود: با توجه به هدف‌گذاری که در تأسیس مراکز مشاوره‌ای قبل و حین ازدواج بوده، توانستند به هدف ۱۵ الی ۲۰ درصد برسند و دستگاه‌ها هم نظرات خود را ارائه دادند. مقرر شد با هماهنگی‌های مستمر و رفع اشکالات در عمل و استفاده از ظرفیت مردمی در این حوزه و به ویژه مراکز مشاوره‌ای خصوصی که در کشور هستند و اتصال آنها به این شبکه بتوانیم از امر خانواده صنچیانت بیشتری داشته باشیم و شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم و خانواده‌ها به ثبات برسند.

وزیر کشور بیان کرد: در این خصوص قرار شد که یک استان را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم که دوستان با شیوه‌های ابتکاری در این استان عمل کنند که الگوی مناسب اجرا شده را به استان‌های دیگر تسری بدهیم.

رحمانی فضلی درباره موضع دیگری که در این جلسه مطرح شد، گفت: بحث کودکان کار خیابانی در این جلسه مطرح شد که این موضوع برای سومین بار در این جلسات مطرح شده و آیین نامه ای از قبل مصوب دولت بوده اما دستگاه ها قبلا اظهار نظر کرده بودند و این آیین نامه در جلسه امروز تصویب و قرار شد به دولت ارسال شود تا ضعف‌ها و چالش هایی که در عمل مواجه بودیم و مانع موفقیت در برخی موارد بوده در دولت مصوب شود.

وی ادامه داد: یکی از سمن‌های که در این حوزه موفق عمل کردند و توانستند با ایجاد مراکزی در استان‌ تهران و سایر مناطق این کودکان را در امر آموزش و اجتماعی سازی و تربیت روابطشان موفق باشند، مقرر شد این مراکز تقویت و حمایت شوند و این الگوها را در سراسر کشور داشته باشیم.

وزیر کشور اظهار داشت: بحث شد که چون عمده کودکان کار خیابانی به مهاجرین افغانستانی مربوط می‌شوند، البته قبلا هم درباره این موضوع با مسیولین دولت افغانستان و سفیرشان در ایران و وزیر خارجه شان بحث داشتیم و قرار شد دولت افغانستان همکاری کند و مانع ورود اطفال و کودک به کشور شویم و اگر لازم شود عودت اینها با رعایت شرایط لازم به کشورشان انجام شود و می‌توانند برگردند و نوعی نظارت مستمری از سوی افغانستان صورت بگیرد.

رحمانی فضلی درباره عزاداری محرم گفت: قرار شد دستگاه‌های که نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دارند ظرفیت خود را بکار بگیرند تا محرم متفاوت داشته باشیم و ضمن رعایت پروتکل‌های یهداشتی، بتوانیم مراسم را به نحو احسن برگزار کنیم.

وی گفت: با فرمایشات مقام معظم رهبری، علما و همراهی مداحان و خطابا و کسانی که در امر محرم موثر هستند، کار ما در انجام این امر راحت‌تر خواهد بود ولی به همکاری مردم نیاز داریم تا مراعات کنیم که بعد از پایان عزاداری‌ها، عزادار عزیزان خود نباشیم و توضیح داده شد که دستگاه ها کار خود را انجام دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه ماه رمضان امسال با نهضتی که ایجاد شد و با حمایت مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور و مردم خیّر ما، کمک‌های مومنانه به دست مردم نیازمند رسید، خاطر نشان کرد: نذری‌هایی که در ماه محرم و به ویژه دهه اول انجام می‌شود عظیم و موثر خواهد بود ولی تقاضا داریم این کمک‌ها استمرار یابد و کسانی که نیازمند هستند با کمک مردم و در کنار سفره مردم بنشینند. امیدواریم بتوانیم این مشکل را در این مدت کوتاه حل کنیم و ان‌شاءالله بزودی شاهد تولید واکسن و درمان موثر برای این بیماری باشیم و باید همکاری در جامعه را افزون کنیم و امیدواریم مردم نیز همکاری موثر داشته باشند‌.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: