آمریکا منفورترین کشور تاریخ است

کدخبر: 2358890

«استفن لندمن» معتقد است که آمریکا منفورترین کشور در طول تاریخ است که بیشترین آسیب را به بشریت زده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنانی به مناسب روز عید قربان، مشکلات دشمن اصلی یعنی آمریکا را بسیار بزرگ و غیرقابل مقایسه با مشکلات ایران خواندند و با برشمردن مصادیقی از مشکلاتِ امروز آمریکا مثل فاصله طبقاتی عجیب، تبعیض نژادی، مشکلات اقتصادی و بیکاری‌های گسترده، مشکلات مدیریتی در قضیه کرونا و مدیریت اجتماعی ضعیف که منجر به بی‌رحمی و قتل و شکنجه به دست پلیس آمریکا می‌شود، گفتند: امروز آمریکا در سطح دنیا منفور و منزوی است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: حوادث جاری آمریکا آتش زیر خاکستری است که شعله‌ور شده و اگرچه آن را سرکوب کنند اما دوباره شعله‌ور می‌شود و نظام کنونی آمریکا را از بین می‌برد چرا که فلسفه سیاسی و اقتصادی این نظام غلط و محکوم به نابودی است.

رهبر انقلاب اسلامی سخنان مکرر مقام‌های آمریکایی علیه ایران را نشان‌دهنده سردرگمی آنها دانستند و افزودند: مدیریت آمریکا دچار سرگیجه و آشفتگی است. آمریکایی‌ها به دنبال پیدا کردن دشمن هستند بنابراین گاهی از ایران اسم می‌برند و گاهی از روسیه و چین، اما امروز رژیم آمریکا دشمنی بزرگ‌تر از ملت خود ندارد و همین دشمن آن رژیم را به زانو درخواهد آورد.

در این راستا گفتگویی با «استفن لندمن»، نظریه پرداز آمریکایی و دانش آموخته دانشگاه هاروارد انجام داده است که در ادامه می‌آید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنانی به مناسب روز عید قربان، تأکید کردند: آمریکایی‌ها به دنبال پیدا کردن دشمن هستند بنابراین گاهی از ایران اسم می‌برند و گاهی از روسیه و چین، اما امروز رژیم آمریکا دشمنی بزرگ‌تر از ملت خود ندارد و همین دشمن آن رژیم را به زانو درخواهد آورد. چرا دولت آمریکا به جای احقاق حقوق ملت به مثابه دشمن ملت است و ملت نیز دشمن دولت آن است؟

ایالات متحده نه تنها دشمن اصلی اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها، بلکه دشمن اصلی بشریت در سراسر جهان است. بر این اساس است که ملت آن نیز دشمن دولت است.

با جنگ‌های بی پایان علیه بشریت در طول دوره پس از جنگ جهانی دوم، آمریکا تنها مسئول مرگ میلیون‌ها انسان و ویرانی گسترده است - بدون پایان دادن به جنایات سنگین جنگی و جنایت علیه بشریت.

دولتمردان آن به طور بی پایان به این جنگ‌ها با ابزار گرم و دیگر ابزارها از جمله مجازات‌های غیرقانونی، محاصره اقتصادی، ترورهای هدفمند و سیستم زندانی که بزرگترین زندان جهان است، ادامه می‌دهند.

هیچ کشوری در تاریخ جهان باعث آسیب بیشتر به بشریت در مدت زمان طولانی‌تر از ایالات متحده آمریکا نشده است. این آسیب قرن‌ها پیش علیه آمریکایی‌های بومی آغاز شد و امروز علیه بشریت همچنان در سراسر جهان ادامه دارد.

ایشان در این سخنرانی همچنین تأکید کردند که امروز آمریکا در سطح دنیا منفور و منزوی است. دلیل این نفرت و انزوا از دولت آمریکا چیست؟

ایالات متحده امریکا واقعا یک کشور منفور است. اقدامات آن باعث می‌شود دشمنان آن بیشتر از دوستانش باشند. بیشتر ملل تحت فشار، زورگویی، رشوه یا تهدید قرار گرفته اند تا تابع حقوق حاکمیتی خودشان به نفع ایالات متحده امریکا باشند.

کسانی که مایل به تبدیل شدن به کشوری تابع ایالات متحده آمریکا نیستند، با خشم آن روبرو می‌شوند؛ به معنای واقعی کلمه امپریالیسم. من شک ندارم که روزی ایالات متحده امریکا به زباله دان تاریخ خواهد پیوست مانند همه امپراتوری‌های قبلی.

دموکراتهای آمریکا در پیش نویس چشم انداز سیاست داخلی و خارجی خود در قسمت مربوط به ایران اعلام کردند که دیگر در تلاش برای براندازی نظام ایران نیستند اما اعلام کرده اند ایران در خصوص مسائل منطقه ای، برنامه موشکی و موضوع حقوق بشر باید پای میز مذاکره بیاید. به نظر شما این ادعای دموکراتها تا چه اندازه درست است؟

من آنها را Dems می‌نامم نه دموکرات‌ها زیرا در دستورکار آنها روش دموکراتیک و دموکراسی وجود ندارد. همه آنچه که آنها یا جمهوریخواهان می‌گویند قابل باور نیست.

هر دو حزب جنگ(دموکرات و جمهوری خواه) ایالات متحده دروغ می‌گویند، فریب می‌دهند و و در غیر این صورت قانون را جهت پیگیری منافع خود و منافع افراد پولدار امریکا رها می‌کنند. روابط ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب 1979 با ایران خصمانه بوده است. این مهم بدون توجه به اینکه کدام حزب در قدرت باشد، ادامه خواهد یافت.

با Dems فرصتی برای نجات برجام وجود دارد اما این مهم به هیچ وجه قطعی نیست و ممکن است آسیب بزرگی که توسط ترامپ ایجاد شده قابل برگشت باشد.

من به شدت تردید دارم که ایالات متحده از نظر نظامی به چین، روسیه یا ایران حمله کند. اما سیاست‌های آن بسیار افراطی و بی قانونی است. باید بگویم من نمی‌توانم حتی آنچه غیرقابل تصور است را رد کنم.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: