انباشت ۲.۵ میلیون راس دام سبک در واحدها

کدخبر: 2358870

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: هم اکنون ۳۰۰ هزار راس دام سنگین و ۲.۵ میلیون راس دام سبک در واحد‌ها انباشت شده است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور از رکود حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمد خانوار، خرید و فروش چندانی در بخش دام زنده و گوشت نداریم.

وی قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۳۹ هزار تا ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به فراوانی دام و انباشت در واحد‌ها پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت نوسان چندانی نداشته باشد.

پوریان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا و بسته بودن مرزها، میزان قاچاق در حدی نیست که بتواند بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند و تنها برخی مغازه داران با بیان اظهاراتی مبنی بر قاچاق به دنبال افزایش کاذب قیمت هستند.

این مقام ‌مسئول از انباشتگی ۳۰۰ هزار راس دام سنگین با وزن ۷۰۰ کیلو به بالا در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: در بخش دام سبک ۲.۵ میلیون راس دام پروارشده با وزن ۵۵ کیلو در واحد‌ها انباشت شده است.

پوریان قیمت هر کیلو بره با وزن سبک را ۴۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو بره با وزن سنگین را ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلو گوساله با وزن بالای ۶۰۰ کیلو با نرخ ۲۷ هزار تومان و با وزن کمتر از ۵۰۰ کیلو ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان درب دامداری عرضه می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام در پایان هر کیلو لاشه گوسفندی را ۷۲ تا ۸۰ هزار تومان و لاشه گوساله را ۵۴ تا ۵۸ هزار تومان اعلام کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: