نکات مهم در هنگام خرید آبگرمکن دیواری

کدخبر: 2358858

یکی از وسایل بسیار ضروری و لازم در منزل آبگرمکن می باشد که با استفاده از آن گرمای منزل در فصول سرد و آب گرم مصرفی تامین می گردد.

آبگرمکن دیواری

یکی از وسایل بسیار ضروری و لازم در منزل آبگرمکن می باشد که با استفاده از آن گرمای منزل در فصول سرد و آب گرم مصرفی تامین می گردد. امروزه آبگرمکن ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می گردند که مشتری باید با توجه به نیازهای خود و با تحقیق پیش از خرید آبگرمکن نسبت به آن ها آگاهی پیدا کند و بهترین انتخاب را داشته باشد. همچنین خرید آبگرمکن برقی، آبگرمکن گازی و یا آبگرمکن نفتی باید با توجه به سوخت در دسترس در منطقه ی مسکونی فرد انجام شود. به عنوان مثال در برخی از روستاهای دور افتاده هنوز هم گاز و برق وجود ندارد که در این موارد فقط نیاز به آبگرمکن نفتی احساس می شود.

یکی از بهترین آبگرمکن ها در روزهای آفتابی و گرم تابستان می تواند آبگرمکن خورشیدی باشد زیرا با استفاده و دریافت نور خورشید بدون هزینه ی برق و گاز آب گرم مصرفی خانواده تامین می گردد.

آبگرمکن ها از نظر شکل ظاهریشان به دو نوع ایستاده و یا دیواری تقسیم می شوند. آبگرمکن های دیواری به علت تسریع در گرم کردن آب مصرفی خانواده به یکی از محبوبیت ترین آبگرمکن ها تبدیل شده است.

ظرفیت و سایز آبگرمکن دیواری معیارهای بسیار مهمی هستند که باید در هنگام خرید آبگرمکن به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه به صورت مفصل به عوامل مهم در انتخاب آبگرمکن دیواری خوب و کارآمد می پردازیم.

عوامل تاثیرگذار در خرید آبگرمکن دیواری
  1. نوع انرژی مصرفی

همانطور که پیش از این گفتیم وجود انرژی های برق و گاز در منطقه ی مسکونی افراد مهمترین نکته هنگام خرید آبگرمکن می باشد. اگر در منطقه ای هیچکدام از آن ها وجود نداشته باشد افراد مجبور به خرید آبگرمکن نفتی خواهند بود تا به راحتی در دسترسشان باشد. در غیر اینصورت می توانید آبگمکن برقی یا آبگرمکن گازی مورد نظر خود را تهیه نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که مصرف انرژی آبگرمکن دیواری از آبگرمکن ایستاده کمتر خواهد بود.

  1. ظرفیت آبگرمکن دیواری

ضروری است پیش از خرید آبگرمکن متراژ ساختمان و میزان آب گرمی که مصرف خواهید کرد را محاسبه کنید. با اینکه این عدد به طور دقیق نمیتوان بدست نمی آید ولی تقریب آن نیز به شما کمک شایانی خواهد کرد. باید بدانید هر یک متر مکعب فضا برای یک کیلو وات توان دستگاه لازم می باشد. نکته ی حائز اهمیت دیگر میزان انرژی می باشد که هدر می رود. به طور مثال پنجره های دوجداره به میزان قابل توجهی از هدر رفت انرژی پیشگیری می نماید. در خانه هایی با بافت قدیمی انرژی زیادی از میان درز موجود در پنجره ها و درب ها از دست می رود. جهت جغرافیایی ساختمان(شمال یا جنوبی بودن آن)، میزان تابش مستقیم آفتاب به آن و همچنین آب و هوای منطقه نکات مهم دیگری هستند که باید در تعیین ظرفیت آبگرمکن دیواری به آن ها توجه نمایید. آبگرمکن دیواری با ظرفیت بالا برای مکان های کوچک و آبگرمکن دیواری با ظرفیت پایین برای مکان های بزرگ مناسب نیستند.

برای نمونه شهرهای شمال کشور بهتر است برای هر متر مربع ساختمان نوساز 80-100 وات، ساختمان قدیمی ساز 120-140 وات، ساختمان نوساز در منطقه های کوهستانی 100-120 وات و برای شهرهای جنوب کشور 60-80 وات در نظر گرفته شود.

  1. ابعاد آبگرمکن دیواری

ابعاد آبگرمکن خود را باید با توجه به فضایی که می خواهید آبگرمکن را در آن جا قرار دهید انتخاب کنید. آبگرمکن دیواری با ابعاد کوچک برای آشپزخانه های کوچک مناسب تر هستند و فضای کمتری را اشغال می کند.

  1. کیفیت ساخت آبگرمکن

کیفیت و ایمنی آبگرمکن دو فاکتور مهم در انتخاب آبگرمکن هستند که باید به توجه ویژه ای داشته باشید. خرید آبگرمکن دیواری از شرکت های معتبر با سابقه و مشتریان زیاد میتواند یکی از عوامل تضمین کننده ی یک خرید خوب باشد. برچسب انرژی بر روی آبگرمکن و استانداردهای لازم دو فاکتور مهم در خرید آبگرمکن دیواری خوب خواهد بود. آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور، آبگرمکن برقی بوتان و آبگرمکن های کاوه کویر از جمله بهترین برندهای آبگرمکن هستند. بهتر است برای خرید به نمایندگی ایران رادیاتور، نمایندگی آبگرمکن بوتان و کاوه کویر و یا سایت های رسمی آن ها مراجعه نمایید.

  1. بودجه ی مورد نظر

به یاد داشته باشید آبگرمکن برقی یا آبگرمکن گازی یکی از مهمترین وسایل ضروری در منزل شما هستند و بهتر است بیشترین بودجه را برای خرید آبگرمکن برقی یا گازی خوب و با کیفیت در نظر بگیرید تا از هزینه های اضافی برای تعمیرات و خرید دوباره ی آن در امان باشید. خرید از یک برند خوب و با ضمانت کالا یهترین خرید خواهد بود. بنابراین توجه کنید که لزوما خرید از یک برند گران قیمت کیفیت را به همراه نخواهد داشت و ممکن است یک شرکت آبگرمکن باکیفیت را با پایین ترین قیمت عرضه کند. بنابراین خرید خود را از برندهای مطمئن انجام دهید و از یک نصاب باتجریه برای نصب آبگرمکن کمک بخواهید.

راهنمای خرید آبگرمکن برقی

همانطور که برای آبگرمکن دیواری بیان کردیم که باید ظرفیت آبگرمکن متناسب با متراژ منزل شما باشد برای آبگرمکن برقی نیز همین نکته وجود دارد. آبگرمکن برقی برای ساختمان های مسکونی و تجاری کوچک بسیار مناسب است ولی برای مکان های بزرگ به دلیل مصرف بالای برق پیشنهاد نمی شود. به همین دلیل برای مکان های بزرگ از آبگرمکن های گازی استفاده می شود. بهترین آبگرمکن برقی را از شرکت کاوه کویر و یا از شرکت بوتان خریداری نمایید.

راهنمای خرید آبگرمکن گازی

آبگرمکن گازی بیشتر از برقی مورد استقبال مردم قرار گرفته است. در هنگام نصب، استفاده و تعمیرات آبگرمکن گازی از افراد خبره در این زمینه کمک بخواهید زیرا ممکن است خطراتی از جمله نشتی گاز و نصب نامناسب دودکش را برای شما به همراه داشته باشد. به همین علت آبگرمکن گازی از ایمنی پایین تری نسبت به آبگرمکن برقی برخوردار است.

پیش از نصب آبگرمکن دیواری به نکات زیر توجه نمایید:
  1. مکان موردنظر برای نصب آبگرمکن از تهویه ی مناسبی برخوردار باشد.
  2. توجه به فضای مورد نیاز آبگرمکن
  3. مکان مورد نظر برای نصب دارای پنجره و هواکش باشد تا در مواقع خطر احتراق هوای مورد نیاز را تامین نماید. در صورتیکه پنجره وجود ندارد حتما باید از فن استفاده گردد.
  4. حمام به دلیل امکان گاز گرفتگی مکان مناسبی برای نصب آبگرمکن دیواری نمی باشد.
  5. نصب آبگرمکن در محل هایی همچون زیر زمین و اتاق های کوچک که اکسیژن کافی را ندارد کاملا اشتباه می باشد.
  6. امکان نصب آبگرمکن درون دستشویی به خاطر کمبود فضا و اکسیژن وجود ندارد.
  7. محل نصب آبگرمکن باید دور از دسترس کودکان باشد.
  8. هر آبگرمکن تنها برای یک واحد مسکونی استفاده می شود نه بیشتر.
  9. اگر امکان نصب در آشپزخانه وجود ندارد باید مکان مناسبی با شرایط برق، گاز و ... همچون تراس سرپوشیده انتخاب گردد.
  10. درب آشپزخانه نباید به مکان هایی همون حمام و رختکن باز شود.
  11. آبگرمکن دیواری باید نزدیک ترین مکان به دودکش نصب شود.
  12. پیلوت آبگرمکن باید به راحتی قابل مشاهده باشد.
  13. باید به صاف و تراز و استاندارد بودن محل نصب آبگرمکن دقت نمایید تا مشکلی در آبگرمکن ایجاد نشود و سقوط نکند.
  14. فاصله ی آبگرمکن از دیوار مقابل حداقل یک متر و فاصله از طرفین باید حداقل ده تا پانزده سانتی متر باشد.
  15. از قرار دادن موادی که موجب آتش سوزی می شوند در نزدیکی آبگرمکن دیواری پرهیز نمایید.

جهت خرید انواع آبگرمکن برقی، گازی و آبگرمکن دیواری به سایت کاوه کویر مراجعه فرمایید

https://kavehkavir.com

ارسال نظر: