هزینه‌های میلیونی اعتراضات آمریکا روی دست دولت ترامپ

کدخبر: 2358845

تهیه تجهیزات مورد نیاز برای سرکوب اعتراضاتی که در ماه‌های اخیر در سراسر آمریکا به راه افتاده بالغ بر یک میلیون و سیصد هزار دلار هزینه برای دولت ترامپ به دنبال داشته است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا به دنبال به راه افتادن موجی از اعتراضات در این کشور که با مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه پوستی که به طرز فجیعی به دست پلیس میناپولیس خفه شد، آغاز شد مجبور شده است سلاح‌های غیرکشنده از جمله گاز اشک آور، ماسک‌های ضد گاز و سایر تجهیزات مورد نیاز برای سرکوب این اعترضات را خریداری کند که این موضوع هزینه‌ای بالغ بر یک میلیون دلار را به دنبال داشته است.

بر اساس داده‌های منتشر شده در دو ماه ژوئن و ژوئیه، این اداره نزدیک به یک میلیون و سیصد هزار دلار از پول مالیات دهندگان آمریکا را صرف خرید سلاح‌های غیرکشنده و یا کمتر کشنده و سایر تجهیزات ضدشورش کرده است.

ائتلاف «جوامع مرز‌های جنوبی» در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده نوشته است «اداره گمرک و محافظت از مرز‌ها در حال خرید این گونه تجهیزات است و به نظر می‌رسد به دنبال تبدیل شدن به نیروی پلیس ملی می‌باشد. حال آنکه پول مالیات دهندگان را صرف خرید سلاح‌های کمتر کشنده می‌کند تا علیه غیرنظامیان در تمامی شهر‌ها استفاده کند.»

این ائتلاف در تحلیلی که از هزینه‌ها داشته دریافته است که اداره گمرک و محافظت از مرز‌ها تنها در اوایل ماه ژوئن بیش از یک میلیون دلار صرف خرید سلاح‌های کمتر کشنده برای سرکوب کردن اعتراضات کرده است. در بیانیه این ائتلاف که به صورت آنلاین منتشر شده آمده است «اداره گمرک و محافظت از مرز‌ها در حال تلاش برای نظامی کردن جامعه ما است. پلیس با شهرهایمان مانند مناطق جنگی و با معترضان مانند دشمن رفتار می‌کند.»

پس از مرگ جورج فلوید و به راه افتادن جریان اعتراضات در سراسر آمریکا نیرو‌های پلیس و سپس فدرال دست به سرکوب این اعتراضات زدند که در بسیاری از موارد این سرکوب‌ها به خشونت کشیده شد و افراد زیادی در این میان آسیب دیدند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: