عصائب اهل الحق: با انتخابات زودهنگام موافقیم

کدخبر: 2358827

سخنگوی فراکسیون «الصادقون» وابسته به جنبش «عصائب اهل الحق» عراق گفت که این فراکسیون موافق برگزاری انتخابات زودهنگام است و با این انتخابات، وزن و عیار احزاب مشخص می‌شود.

«نعیم العبودی» سخنگوی فراکسیون «الصادقون» وابسته به «عصائب اهل الحق» عراق در واکنش به برگزاری انتخابات زودهنگام که شب گذشته «مصطفی الکاظمی» اعلام کرد، گفت که باید تا پیش از برگزاری انتخابات، مسأله فراکسیون اکثریت برای همیشه حل و فصل شود.

به نوشته وبگاه بغداد الیوم، العبودی در صفحه توئیتر خود نوشت که برگزاری انتخابات زودهنگام گام مثبتی تلقی می‌شود که با آن وزن واقعی احزاب و فراکسیون‌ها مشخص می‌شود.

او افزود: «بنابراین خواستار مشارکت فعال هر کسی که خواستار اصلاح و تغییر است، هستیم.»

در همین حال «محمد الغبان» رئیس فراکسیون «الفتح» در پارلمان عراق نیز گفت که ائتلاف فتح موافق برگزاری انتخابات زودهنگام است و این مسأله جزو اولویت‌های دولت فعلی به شمار می‌رود.

به گفته وی، ائتلاف فتح نیز در کنار دیگر فراکسیون‌ها در راستای تکمیل قانون انتخابات و دادگاه فدرال جهت آماده‌سازی زمینه انتخابات زودهنگام در موعد مقرر خود تلاش می‌کند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، دیروز (جمعه - ۳۱ ژوئیه)، زمان برگزاری انتخابات زودهنگام را که یکی از وظایف دولت انتقالی او به شمار می ‌رود را ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) اعلام کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: